Tetik Nokta Enjeksiyonu Ankara

Stres ve kasların aşırı kullanımı, çoğu zaman, vücudumuzun bazı bölgelerinde ağrıya neden olur. Bu ağrılar, hassas kas düğümlerinde yaşanan problemlerden kaynaklanır. “Tetik nokta” adı verilen ve bulunduğu kas grubunda ağrıya neden olan bölgeler, bu ağrıların ortaya çıkmasında rol oynar. Tedavi edilmediği sürece günlük yaşantıyı olumsuz etkileyen bu ağrılar; uyku kalitesinin bozulmasına, strese ve fiziksel hareketlerin kısıtlanmasına neden olabilir. Vücudun belli bölgelerinde bulunan tetik nokta alanlarına uygulanan enjeksiyon işlemi sayesinde, ağrı tedavisinde kolay ve hızlı bir şekilde sonuç almak mümkündür.

Tetik nokta enjeksiyonu hakkında danışmak istediğiniz konular için Ankara’da bulunan kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Uzm. Dr. Nural Aydın’dan randevu alarak, bu tedavi yöntemiyle ilgili merak ettiğiniz konular hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Tetik Nokta Enjeksiyonu Nedir?

Vücudumuzun belli bölgelerinde bulunan, ağrıya neden olabilecek hassas bölgeler “tetik nokta” olarak adlandırılır. Tetik noktaları, kaslarda bulunan düğüm alanlarıdır. Bu noktalar, bazı sebeplere bağlı olarak hassaslaşabilir ve böyle durumlarda ağrı yaratabilir. Bu ağrılar, tetik noktasının bulunduğu kas grubunda ortaya çıkar ve o bölgede hassasiyete neden olur.

Tetik Nokta Enjeksiyonu Hangi Bölgelere Yapılır?

Tetik noktaları vücudun baş, boyun, omuz, dirsek, sırt, bel, kalça ve diz bölgelerinde bulunur. Bu noktalar, bulundukları kas gruplarının yerlerine bağlı olarak, o bölgelerde ağrı hissedilmesine neden olur. Halk arasında “kulunç” olarak isimlendirilen ağrılar, aslında tetik noktalarından kaynaklanan ağrı problemleridir.

Tetik nokta enjeksiyonu, ağrıya neden olan tetik noktalarına yapılan bir enjeksiyon uygulamasıdır. Bu yöntemde, tetik noktanın yeri tespit edilir ve ağrının kaynağı belirlenir. Belirlenen bu noktaya yapılan enjeksiyon işlemi sayesinde, ağrının oluştuğu kas bölgesinin rahatlatılması sağlanır. Tetik nokta enjeksiyonu ile ağrının azalması amaçlanır.

Tetik Nokta Enjeksiyonu Nasıl Uygulanır?

Bu tedavi yönteminin uygulanabilmesi için ilk olarak, tetik noktasının doğru tespit edilmesi gerekir. Kas ağrısına sebep olan tetik noktası belirlenir ve tespit edilen bölgenin üzerindeki cilt temizlenir. Ardından bu bölgeye, ince bir enjektör yardımıyla lokal anestezik ilaç maddesi enjekte edilir. Anestezi uygulaması sırasında hafif bir ağrı hissedilebilir. Enjeksiyonla tetik nokta tedavisi, oldukça hızlı sonuç alınan bir işlemdir. Enjeksiyon işlemi tamamlandığında, ağrı da azalmaya başlar. Bu uygulamanın ağrı üzerinde etkili olabilmesi için, tetik noktasının doğru tespit edilmesi ve enjektörün tetik noktasına doğru bir şekilde ulaşması önemlidir.

Tetik Enjeksiyonundan Önce Nelere Dikkat Edilmelidir?

Enjeksiyon yöntemi, kuru enjeksiyon şeklinde de gerçekleştirilebilir. Tetik nokta enjeksiyonunun etkisi kişiye göre değişiklik gösterebilir. Bu sebeple, ağrının durumuna bağlı olarak enjeksiyon işleminin tekrarlanması gerekli olabilir.

Uygulamanın yapılacağı zamandan 4 saat önce, yeme ve içme kesilmelidir. İşlem yapılacak kişi, varsa kronik hastalıklarını ve kullandığı ilaçları doktoruna bildirmelidir. Enjeksiyon işlemi sonrasında kısa bir istirahatin ardından, enjeksiyon yapılan kişinin günlük yaşantısına dönebilmesi mümkündür.

Tetik Nokta Enjeksiyonu Hangi Durumlarda Uygulanır?

Tetik noktaları; kasların aşırı kullanılması, stres, egzersiz, kas zedelenmesi, kazalar ve sinir hasarı gibi nedenlerle hassaslaşabilir. Bunların dışında bazı hastalık ve sendromlar da tetik nokta ağrılarına sebep olabilir. Fibromiyalji; tetik nokta enjeksiyonunun en sık kullanıldığı sinir-kas hastalığıdır. Tetik noktalarının neden olduğu ağrıların giderilmesinde ya da kas-sinir sisteminde meydana gelen diğer problemlerin tedavisinde enjeksiyon yöntemi kullanılabilir.

• Çoğu zaman stres ve gerginlikle birlikte başlayan ve “gerilim tipi” olarak adlandırılan baş ağrıları
    • Genellikle boyun bölgesinde ağrıya yol açan ve kas yaralanmaları, kasın tekrarlı hareketleri ve duruş bozuklukları gibi sebeplerle ortaya çıkabilen miyofasiyal ağrı sendromu
    • Vücudun farklı noktalarında ağrıya neden olabilen fibromiyalji hastalığı
    • Sinir sıkışmaları
    • Kasların aşırı hareketinden ya da ağır çalışma koşullarından kaynaklanan kas ağrıları

Ankara Tetik Nokta Enjeksiyonu Fiyatları

Ankara tetik nokta enjeksiyonu, ağrı tedavisinde en sık kullanılan yöntemlerden biridir. Bu yöntemle, ağrı hissedilmesine neden olan kas düğümü bölgesine enjeksiyon yapılır. Bu sayede kasların rahatlaması ve ağrıların azalması sağlanır. En iyi sonuçların alınması için enjeksiyonun tekrarlanması gerekebilir. Uygulama sıklığı ve süresi kişiden kişiye değişebilir.

Tetik nokta enjeksiyonu ilgili bilgi almak için Ankara’daki kliniğimizle doğrudan iletişime geçebilirsiniz.