Omuz Protezi Sonrası Rehabilitasyon Ankara

Ankara omuz protezi; omzun ciddi derecede hasar gördüğü olgularda eklemlerin fonksiyonlarını yeniden kazanabilmesi ve ağrının azaltılması için yapılan bir işlemdir. Omuz protezinden sonra eklemlerin yeniden güçlenmesi ve hareket kapasitesinin artması için ise fizik tedavi süreci oldukça önemlidir. Protez tedavileri, çoğunlukla ilerleyen yaşlarda, ilaç ve diğer tedavi yöntemlerinin etkisiz olduğu durumlarda tercih edilir. Bu nedenle yıpranmış dokuların onarılması, protezin eklemlere doğru bir şekilde yerleşebilmesi için rehabilitasyon sürecinin doğru şekilde planlanması gerekir.

Omuz protezinden sonra yapılan rehabilitasyon işlemleri, zayıflayan kasların güçlenmesini sağlayan bazı özel egzersizleri içerir. Bu egzersizlerin bir uzman kontrolünde, hastanın yaşına ve fiziksel durumuna göre belirlenmesi, ameliyatın başarısını ciddi şekilde yükseltir.

Ankara’da omuz protezi sonrası rehabilitasyon hakkında detaylı bilgi almak için Uzm. Dr. Nural Aydın’ın kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Omuz Protezi Nedir?

Omuz eklemi, vücudumuzdaki en esnek eklemdir. Sağlıklı bir omuzda; omuz eklemi, kürek ve köprücük kemikleri arasındaki yuvada, yumuşak bir şekilde hareket eder. Kemiğin ucunda bulunan kaygan ve yumuşak tabaka (kıkırdak) sayesinde bu hareket ağrısız bir şekilde gerçekleşir. Böylece kişi kolunu rahat bir şekilde oynatabilir.

Omuz bölgesinde yaralanma olduğunda ise dokular sertleşir. Omzun, yuvası içerisindeki hareketi zorlaşır. Bu nedenle ağrılar ortaya çıkar. Hatta ileri seviye omuz hasarı olan hastalar, omzunu hareket ettiremeyecek duruma gelebilir. İlaç ve fizik tedaviye rağmen geçmeyen, hareket kısıtlılığına neden olan omuz hasarlarında ise en etkili çözüm omuz protezidir. Genellikle 65 yaş ve üzeri hastalarımızda tercih ettiğimiz bir tedavi yöntemi olan omuz protezi, omuzdaki eklemlerin yerini alarak, hareket kapasitesini artırır.

Omuz Protezi Hangi Hastalıkların Tedavisinde Kullanılır?

Omuz protezi, omuz bölgesindeki eklemlerin işlevsiz hâle gelmesine ve omuzda şiddetli ağrı olmasına neden olan birçok hastalığın tedavisinde kullanılabilir. Bu sorunlar, yaşlılıktan kaynaklanan eklem ve kıkırdak hasarlarına bağlı olabileceği gibi kaza vb. durumlar sonucu da ortaya çıkabilir. Omuz protezi;

• Kemik kireçlenmesi (Osteoartrit)
    • İlhitabi (Romatoid) artrit
    • Fraktür
    • Uzun süreli alkol kullanımı vb. nedenlerle ortaya çıkan avasküler nekroz
    • Rotator manşet yırtığı başta olmak üzere omuzda meydana gelen ciddi eklem hasarlarının tedavisinde kullanılabilir.

Omuz Protezi Sonrası Rehabilitasyon Ne İşe Yarar?

Omuz protezi ameliyatından sonraki süreç; hastanın uzun süre eklemlerini oynatmada sorun yaşayacağı, alışma dönemi olan bir süreçtir. Bu nedenle kasların açılması, kemik ve eklemlerin güçlenmesi, dokuların yeniden aktif hâle gelmesi için düzenli egzersiz gerekir. Omuz protezi sonrası rehabilitasyon sürecinde hasta yeni yaşam tarzı hakkında bilinçlenir ve omuz bölgesi güçlendirilir. Rehabilitasyonun temel amacı; protezlerin verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamaktır. Bu nedenle rehabilitasyon sürecinin uzman doktorlar tarafından planlanması önemlidir. Bu süreç, evde yapılan egzersizlerden farklı görülmeli ve tedavinin bir parçası kabul edilmelidir.

Omuz Protezi Sonrası Rehabilitasyon Nasıl Yapılır?

Omuz protezi ameliyatından birkaç gün sonra kasların çalışması için egzersiz yapılmaya başlanır. Bu süreç, ameliyatın en önemli kısımlarından biridir. Hem ameliyat sonrası, kaslar uzun süre hareketsiz kaldığı için hem de protezin tam anlamıyla işlevini yerine getirebilmesi için gereklidir.

Omuz protezi sonrası rehabilitasyon sürecinde;

• Fizik tedavi uzmanı, kolun hareket kapasitesini artırabilmek için özel egzersizler yaptırır. Böylece kola binen yükün dengelenmesi ve protezin dokulara uyum sağlaması sağlanır.
    • Rehabilitasyon süreci devam ederken kişi, diğer kolunun da yardımıyla, temel egzersizleri yapmaya devam eder.
    • Omuz iyileşmeye başlayınca, hareket aralığını artırmak için kol kaldırma ve hareket ettirme egzersizlerine devam edilir. Kolun günlük yaşam aktivitelerini, rahatlıkla yapabilecek düzeyde iyileşmesi sağlanır.

Ankara Omuz Protezi Sonrası Rehabilitasyon

Ankara omuz protezi sonrası rehabilitasyon süreci, ameliyatın başarısında oldukça belirleyicidir. Özellikle ilerleyen yaştaki hastalarımız için kasların yeniden güçlendirilmesi şarttır. Ameliyat sürecindeki hareketsizliğin giderilmesi ve omuz açıklığının ideal aralığa getirilmesi için hasta aksatmadan fizik tedavi seanslarına gitmeli ve bu süreçte doktoru tarafından da bilinçlendirilmelidir.

Omuz protezi sonrası rehabilitasyon hakkında daha detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.