Meme Protezi Rehabilitasyonu Ankara

Ankara meme protezi rehabilitasyonu, meme protezi ameliyatlarından sonra oluşan ağrı ve ödemi azaltmayı amaçlayan fizik tedavi uygulamalarıdır.

Göğüs bölgesi, birçok kadın için estetik kriterlerden biridir. Göğüs bölgesinin omuzlar ve kalça ile uyumlu olması, birçok kişi için orantılı ve estetik bir görünümün temel koşullarından biridir. Bu amaçla meme protezini tercih eden birçok kadın, ameliyat sonrası süreçte ağrı ve ödemin az olması için rehabilitasyon desteğine ihtiyaç duyar. Özellikle protezin kas altına yerleştirildiği hastalarımızda, kol hareketlerinin rahatlatılması ve sırt ağrılarının azalması için fizik tedavi gerekebilir.

Yazımızın devamında meme protezi ve meme protezi rehabilitasyonu hakkında daha fazla bilgi bulabilirsiniz. Ankara’da meme protezi rehabilitasyonu hakkında tüm merak ettiklerinizi Uzm. Dr. Nural Aydın’a danışabilirsiniz.

Meme Protezi Nedir?

Meme protezi, göğüslerin şeklini düzeltmek ve göğüs bölgesindeki kusurları gidermek amacı ile yapılan estetik uygulamalardır. Özellikle küçük göğüslü kadınlar, göğüslerinin daha dolgun ve çekici görünmesi için meme protezini tercih edebilirler.

Meme protezinde çoğunlukla silikon materyaller kullanılır. Kullanılacak protezin yapısı, türü ve büyüklüğü kadının yapısına göre belirlenir. Bu nedenle meme protezi ameliyatlarında, süreç her kadın için özeldir diyebiliriz. Bu nedenle ameliyat sonrası hissedilen ağrı ve ameliyat sonrası iyileşme süreci de kişiden kişiye değişmektedir. Bazı hastalarımız, kısa sürede günlük yaşama dönebilir. Bazı kişilerde ise kol hareketlerinde sınırlılık, ağrı ve ödem görülebilir. Bu durumda fizik tedavi yardımı ile ameliyattan sonra sertleşen dokular yumuşatılabilir, bu sürecin daha kolay atlatılması sağlanabilir.

Meme Protezinden Sonra Karşılaşılan Şikayetler Nelerdir?

Meme protezinde kullanılan materyaller FDA yani Amerikan Gıda ve İlaç Dairesi onaylıdır. Bu nedenle silikon materyallerin yan etkileri oldukça azdır. Ancak ameliyat yöntemine ve silikonun çeşidine göre daha fazla ağrı ya da ödem oluşabilmektedir.

Meme protezi ameliyatlarından sonra en sık karşılaştığımız şikâyetler ağrı ve ödemdir. Dokular iyileşmeye başladıkça ağrı ve ödem de azalır. Birçok hasta yaklaşık 1 hafta içerisinde günlük yaşamına dönebilir. Ancak bazı kişilerde, özellikle kas altına uygulama yapılmışsa, bu süreç daha uzun ve zorlu olabilir. Kol hareketlerinde sınırlılık, kol ve sırt ağrıları olabilir. Bu şikâyetlerin azalması için meme protezinden sonra rehabilitasyon yapılabilir.

Meme Protezi Rehabilitasyonunun Amacı Nedir?

Ankara meme protezi rehabilitasyonunun amacı; kişinin kısa sürede günlük yaşama dönmesini sağlamaktır. Kas altına yerleştirilen meme protezlerinden sonra, ağrı 1 hafta boyunca devam edebilir. Ameliyattan sonraki 4 gün boyunca memede ödem ve gerginlik hissi oldukça fazladır. 2. haftadan sonra hafif tempolu yürüyüşler yapılabilir. Meme dokusu tam olarak iyileşene kadar göğüslere düzenli olarak masaj yapılmalıdır. Ameliyat sonrası hareketsizliğin etkisinin azalması için hastaların kol hareketleri aktif tutulmalı ve gerekli egzersizlerle hasta günlük yaşama adapte edilmeye çalışılmalıdır.

Ankara Meme Protezi Rehabilitasyonu

Protez ameliyatlarından sonra yapılan rehabilitasyon işlemleri; uzuvların kısa sürede normale dönmesini ve hareket açıklığının artırılmasını sağlar. Aynı zamanda ağrı ve ödemin dindirilmesine yardımcı olur. Böylece kişi konforlu bir iyileşme süreci geçirebilir. Bu noktada deneyimli bir fizik tedavi uzmanına danışmak ve hastaya uygun tedavi sürecini öğrenmek önemlidir.

Meme protezinde de fizik tedavi süreci oldukça önemlidir. Hasta anestezinin etkisini üzerinden attıktan sonra kasların yeniden hareketlenmesi gerekir. Meme dokularına doğru şekilde masaj yapılmalı ve ameliyattan en iyi sonuçların alınması sağlanmalıdır. Meme protezi rehabilitasyonu sayesinde hasta güvenli bir şekilde iyileşme sürecini tamamlayabilir ve kısa sürede, sağlıklı bir şekilde günlük yaşama dönebilir.

Ankara’da meme protezi rehabilitasyonu hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.