Ankara Nöropatik Ağrı Tedavisi

Ağrı, vücudumuzda çeşitli sebeplerle ortaya çıkabilen ve genellikle altta yatan problemlere işaret eden bir durumdur. Nöropatik ağrı ise sinir hücrelerinin hasarıyla meydana gelen kronik bir rahatsızlıktır. Doku hasarıyla birlikte ortaya çıkan ağrıdan farklı olarak nöropatik ağrı, doğrudan sinirlerde meydana gelen bir problemle ilişkilidir. Bu sebeple, nöropatik ağrılı hastalarda, normalde ağrı uyandırmayacak durumlar ağrı yaratabilir. Dolayısıyla bu kişiler, uyaranlara karşı fazla duyarlıdır.

Ankara nöropatik ağrı, kişinin günlük yaşantısını olumsuz etkileyen bir sorundur. Bu yüzden, ağrının altında yatan nedenler belirlenmeli ve semptomların azaltılmasına yönelik tedavi uygulanmalıdır. Nöropatik ağrı tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak için Ankara’da bulunan kliniğimizi arayabilirsiniz. Uzm. Dr. Nural Aydın’dan randevu alarak, tedavi süreci hakkında detaylı bilgi edinebilirsiniz.

Nöropatik Ağrı Nedir?

Nöropatik ağrı, sinir hücrelerinde meydana gelen hasar sonucu oluşan ağrılardır. Hastalar, nöropatik ağrıyı, vücutlarında gelişen farklı tepkiler olarak tanımlar. Çoğu zaman nöropatik ağrı, tek başına bir hastalık değildir. Şeker hastalığı, tiroit ve bazı enfeksiyonlar gibi, sinir sisteminde hasara yol açabilen diğer hastalıklarla birlikte görülür. Nöropatik ağrı, vücudun herhangi bir yerinde meydana gelebilir. Ağrının şiddeti ve görülme sıklığı kişiden kişiye değişebilir.

Nöropatik Ağrı Belirtileri Nelerdir?

Nöropatik ağrı, vücudun herhangi bir yerinde meydana gelebilir. Nöropatik ağrı yaşayan hastalar, vücutlarının bazı bölgelerinde ağrı ve buna eşlik eden çeşitli yakınmalar hisseder. Bu yakınmalar; bölgenin yandığını ya da donduğunu hissetme şeklinde olabilir. Bununla birlikte kişi, iğne batması, sızlama ya da karıncalanma hissedebilir. Hasta kimi zaman, elektrik çarpmış gibi hissettiğini de söyleyebilir. Genellikle bu durumlar, normalde ağrı hissedilmeyecek koşullarda ortaya çıkabilir. Hafif bir temasa karşı verilen aşırı ağrı tepkisi, nöropatik ağrı belirtilerinden biridir.

Nöropatik ağrı teşhisinde hastanın dile getirdiği belirtiler önemlidir. Vücudun belli bölgelerinde yanma, batma, karıncalanma gibi hislerin varlığı nöropatik ağrıyı düşündürebilir. Aynı zamanda, nöropatik ağrıyla ilişkilendirilebilecek hastalıkların varlığına ilişkin tahliller yapılması da gerekebilir. Nöropatik ağrı, çeşitli hastalıklara bağlı olarak ortaya çıkabileceğinden, bunların tespit edilmesi, tedavi süreci açısından önem taşır.

Nöropatik Ağrı Nedenleri Nelerdir?

Nöropatik ağrı çoğu zaman, sinirlere hasar veren hastalıklar sonucunda meydana gelir. Hastalıklar dışında vitamin eksiklikleri, toksinler ve alkolizm de nöropatik ağrının ortaya çıkmasına sebep olabilir. Nöropatik ağrıya neden olan hastalığın belirlenmesi, ağrı tedavisinde önemli bir yol göstericidir. Nöropatik ağrıya neden olan durumlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir:

• Diyabet ve tiroit gibi metabolizma hastalıkları
    • Sinirlerde meydana gelen sıkışmalar
    • Omurilik hastalıkları
    • B vitamini başta olmak üzere vitamin eksiklikleri
    • Sinir iltihapları ve sinir hasarları
    • Bazı genetik hastalıklar
    • Romatizmal hastalıklar
    • Zona ve HIV gibi enfeksiyonlar
    • Alkolizm
    • Kanser hastalığı ve kanser tedavisinde kullanılan yöntemler

Nöropatik Ağrı Nasıl Tedavi Edilir?

Nöropatik ağrı, farklı hastalıklara ya da vücuttaki çeşitli problemlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Bu sebeple Ankara nöropatik ağrı tedavisinde, semptomların azaltılması için multidisipliner bir yaklaşım gereklidir. Nöropatik ağrı tedavisi için ilk olarak, ağrının kaynağının tespit edilmesi gerekir. Ağrının sebebi bulunduktan sonra, uygun tedavi yöntemiyle ağrıların azaltılması amaçlanır. Nöropatik ağrı tedavisinde en çok tercih edilen yöntem, ilaç tedavisidir. Hastada ortaya çıkan semptomlara göre farklı ilaç tedavileri uygulanabilir. İlaçların yeterli olmadığı durumlarda girişimsel tedavi seçenekleri de değerlendirilir. Bu süreçte, fizik tedavi uygulamaları da ağrıların azaltılmasında oldukça etkilidir. Fiziksel hareketlilik ve düzenli egzersiz, nöropatik ağrıları ve yakınmaları azaltabilir. Ağrının ortaya çıktığı bölge ve ağrının şekline bağlı olarak uygun fizik tedavi programı belirlenir. Böyleçe kişinin dokularının rahatlatılması, ağrı sıklığının ve şiddetinin azaltılması mümkündür.

Ankara Nöropatik Ağrı Tedavisi

Fizik tedavi uygulamaları, ağrı başta olmak üzere birçok anatomik sorunun tedavisinin önemli bir parçasıdır. Özellikle normal ağrılardan farklı olan nöropatik ağrıları tedavi edebilmek için farklı yaklaşımlar geliştirmek gerekir. Kişinin günlük yaşamına devam edebilmesi ve ağrının yoğunluğunun azaltılması için kas ve dokuların desteklenmesi gerekir. Fizik tedavi ve rehabilitasyonun amacı; nöropatik ağrının ortaya çıkış nedenini de değerlendirerek, kişinin doğru egzersizler sayesinde sağlığına yeniden kavuşmasıdır.

Fizik tedavi ile nöropatik ağrı tedavisi hakkında daha detaylı bilgi almak için kliniğimizi arayabilir ve rendevu alabilirsiniz.