Boyun Fıtığı Ankara

Boyun fıtığı; yaşam alışkanlıkları, travmalar ya da genetik aktarım nedeniyle ortaya çıkabilen, yarattığı şiddetli ağrılarla yaşam kalitesini olumsuz etkileyen bir hastalıktır. Boyun ağrıları ve kollarda uyuşma problemleri ile karakterize olan boyun fıtığı, her yaşta görülebilir. Ancak tedavi sürecinde ise fizik tedavi uygulamaları ilk aşamadır. Fizik tedavi ve rehabilitasyona rağmen sonuç alınamayan boyun fıtığı rahatsızlığında ise cerrahi uygulamalardan yardım alınabilir. Yazımızın devamında boyun fıtığı ve tedavi yöntemleri hakkında daha detaylı bilgiler vereceğiz.

Ankara’da boyun fıtığı tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için ise Uzm. Dr. Nural Aydın’ın kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Boyun Fıtığı Nedir?

Vücudumuzda kafatasımızı taşımakla görevli 7 omurga kemiği bulunur. Kafatasımızın ağırlığı, bu omurga kemikleri aracılığıyla omurgaya iletilir. Omurga kemikleri arasında ise disk adı verilen yapılar bulunmaktadır ve disklerin dışı sert ortasıysa yumuşak bir dokudan oluşmaktadır. Boyun fıtığının ortaya çıkmasında rol oynayan sorun da bu yumuşak yapının dışarıya, sinirlere doğru hareket etmesi ve zamanla yer değiştirmesidir.

Omurga, omuriliği de içinde taşıyan bir yapıdır. Omurilik, beynimizden gönderilen sinyalleri vücuda iletir. Fıtık durumunda omuriliğe yönelik bir baskı oluşabilir. Diskin yapısında meydana gelen bozulmaların artması ve disk materyalinin omuriliğin ve sinirlerin bulunduğu boşluğa baskı yapması durumu ise “boyun fıtığı” olarak adlandırılır.

Boyun fıtığı, farklı nedenlerle ortaya çıkabilir. Yaşanan travmalar, kazalar, baskılar, yaşlanma ile birlikte zaman içerişindeki aşınmaların ve yıpranmaların etkisiyle diskin yapısı deforme olur.

Boyun Fıtığı Belirtileri Nelerdir?

• Boyun ve kolda görülen ağrılar, boyun ve başta görülen ağrılar, boyun ve sırta vuran ağrılar
    • Kolda ve parmaklarda güçsüzlük ve ağrı, uyuşukluk
    • İleri dönemlerde yürüme güçlüğü, denge bozukluğu
    • Reflekslerde zayıflama
    • Ağrı

Her Boyun Ağrısı Boyun Fıtığı Mıdır?

Doğrudan boyun fıtığı ağrısı olarak tanımlanabilecek ağrı yoktur. Ancak boyundaki her ağrı boyun fıtığı anlamına gelmez. Kaslardan kaynaklanan ağrılar, lenf, damar dokularından kaynaklanan ağrılar, yutma refleksleri ile ilgili ağrılar veya sinir sisteminden kaynaklanan ağrılar da boyun bölgesinde ağrı yapabilir.

Boyun Fıtığı Kimlerde Görülür?

Boyun fıtığı 20’li yaşlardan itibaren ortaya çıkabilir. Sıklıkla, 20-40 yaş aralığında görüldüğünü söyleyebiliriz.

Ağır yük kaldırma, boynu etkileyen ters hareketler, bağ dokusunun yırtılmasına neden olan hareketler, trafik kazaları ve yüksekten düşme gibi travmalar boyun fıtığına sebep olabilir.

Duruş bozukluğunun da en önemli faktörlerinden olan hareketsizlik ve uzun süre masa başında oturmak da boyun fıtığına neden olabilir.

Ailesinde boyun fıtığı tanısı olan kişilerin, eklem hassasiyetindeki genetik faktörlerle ilişkili olarak, daha yüksek oranda boyun fıtığına sahip olduğu söylenebilir.

Boyun Fıtığı Teşhisi Nasıl Konulur?

Her boyun ağrısı boyun fıtığı ile ilişkili değildir. Boyun fıtığı teşhisi koyabilmek için detaylı bir muayene gerekir. Farklı hastalıklarla karıştırılma ihtimali yüksek olduğu için tanı koymak zor olabilir.

Öncelikli olarak ayrıntılı bir anamnez (hasta öyküsü) alınması gereklidir. Boyun fıtığından şüphelenilmesi durumunda MR görüntülüme yapılır. MR’ın ardından elektriksel bir test olan elektromiyografi (EMG) yöntemi ile sinir tutumu olup olmadığına bakılır. Bilgisayarlı tomografi (BT) ve röntgenler de tanı koyma noktasında yardımcı olan görüntüleme yöntemleridir.

Ankara Boyun Fıtığı Tedavisi

Ankara boyun fıtığı tedavisi, hem cerrahi hem de cerrahi olmayan yöntemlerle yapılabilir. Ancak ilk başvurulan yöntem; cerrahi olmayan yöntemler yani fizik tedavi ve rehabilitasyondur. Boyun fıtığına yönelik fizik tedavi uygulamalarında, boyundaki kas dokularının, omurilik ve kolların desteklenmesi amaçlanır. Ağrısı şiddetli olan hastalarda, ağrının şiddetinin azaltılması önceliklidir. Eğer boyun fıtığına bağlı hareket kısıtlılığı söz konusu ise boyun bölgesindeki disklerin ve dokuların yumuşatılması, hastanın yeniden günlük yaşama uyum sağlayacak yeterlilikte olması sağlanır. Fizik tedavi süreci, uzmanlar tarafından planlanan ve uzun süreli bir tedavi sürecidir. Doğru yaklaşım ve hastanın da düzenli katılımı ile oldukça başarılı sonuçlar elde edilebilir. Bu süreçte, hasta boyun fıtığını ağrılarını tetiklemeyecek, yeni bir yaşam biçimi konusunda da bilinçlendirilir. Fizik tedaviye yanıt vermeyen, şiddetli boyun fıtığı vakalarında ise cerrahiden yardım alınabilir. Hastanın boyunluk kullanması da tavsiye edilebilir.

Ankara’da boyun fıtığı tedavisi ve bu süreçte yapılan fizik tedavi uygulamaları hakkında daha detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.