Kuru İğne Tedavisi Ankara

Kuru iğne tedavisi, ağrı tedavisinde kullanılan ameliyatsız ve ilaçsız bir yöntemdir. Hastalık ve yaralanmalara bağlı gelişebilen kas ağrılarının tedavisinde uygulanır. Bu tedavi yöntemi, iğneler kullanılarak kaslarda oluşan ağrı noktalarının uyarılmasını amaçlar. Bu sayede, kasta meydana gelen ağrının azalması sağlanır. Kuru iğne tedavisi, fibromiyalji, fıtık, ağrı başta olmak üzere, birçok hastalığın tedavisinde oldukça başarılı sonuçlar vermektedir.

Kuru iğne tedavisiyle ilgili bilgi almak için Ankara’da bulunan kliniğimizle iletişime geçerek Uzm. Dr. Nural Aydın’dan randevu alabilirsiniz.

Kuru İğne Tedavisi Nedir?

Kuru iğne tedavisi, kas ve iskelet sisteminde meydana gelen, kronik ve akut ağrıların tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Kas içine uygulanan iğneler yardımıyla, bu bölgelerde oluşmuş ağrıların tedavisini amaçlayan bu işlem, “intramüsküler stimülasyon (İMS) yöntemi” olarak da bilinir. Bu yöntemde, ağrının hissedildiği tetik noktalarına uygulanan iğneler, ağrının ortaya çıktığı bölgeyi uyarır. Bu uyarım sayesinde kastaki spazm azalır ve ağrı zaman içerisinde ortadan kalkar. Tedavide kullanılan iğneler, herhangi bir ilaç ya da solüsyon içermediği için “kuru iğne” olarak adlandırılır.

Kuru İğne Tedavisi Kaç Seans Yapılır?

Kuru iğne tedavisi, seanslar hâlinde uygulanır. Uygulanacak seansların sayısı, kasın durumuna ve ağrının seviyesine göre değişiklik gösterebilir. Kuru iğne tedavisi ile ilk seansta etkin sonuçlar alınabilir. Gerekli durumlarda ise seans sayısı 10’a kadar çıkabilir.

Kuru İğne Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Kuru iğne tedavisi, hem hastalık hem de yaralanmalardan kaynaklanan ağrıların tedavisinde kullanılabilir. Kuru iğne tedavisinin yaygın olarak kullanıldığı durumlar:

• Fibromiyalji
    • Boyun ağrısı ve boyun fıtığı
    • Gerilim tipi baş ağrısı
    • Omuz ağrısı ve omuzdaki hareketliliğin kısıtlandığı durumlar
    • Bel fıtığı ve bel ağrısı
    • Kaslarda oluşan spazmlar
    • Diz ve topuk ağrısı
    • Duruş bozukluklarına bağlı gelişen ağrılar
    • Spor yaralanmaları
    • Omurga ağrıları
    • Sırt ağrıları
    • Vücudun bazı bölgelerinde ortaya çıkan tentinitler

Kuru İğne Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Kuru iğne tedavisi, hastalığın durumuna ve ağrının seyrine bağlı, tek başına uygulanabilir ya da diğer tedavi yöntemleriyle birlikte kullanılabilir.

Kuru iğne tedavisi, farklı uzunluklara sahip ince iğneler ile yapılır. İğnelerin boyu, uygulanacak bölgeye göre değişiklik gösterir. Bu iğneler sertleşmiş, kasılmış ya da hassas hâle gelen ve ağrı görülen kas bölgelerinde kullanılır. Tedavinin uygulanması için ilk olarak ağrının yeri tespit edilir. Ağrının olduğu bölge, doktorun elle muayenesi sonucunda tespit edilir. Ağrı noktası belirlendikten sonra, bölge için uygun uzunluktaki iğneler seçilir. Seçilen iğneler bu bölgeye nazikçe batırılır. Ağrının olduğu noktanın derinliğine bağlı olarak iğne ilerletilir. Ağrı noktasına temas eden iğne, burada kısa kas kasılmalarına neden olur. İğneler, ağrı noktalarını uyarır. Bu uyarmayla birlikte kaslarda yumuşama görülür ve kaslar esnekliğini yeniden kazanır. Uygulama süresi tamamlandığında, iğneler deriden çıkarılır.

Kuru İğne Tedavisi Faydaları Nelerdir?

Kuru iğne tedavisi, ağrı tedavisinde kullanılan bir yöntemdir. Kuru iğne tedavisi;

• Hem akut hem de kronik ağrılar üzerinde etkilidir. Bu nedenle birçok hastanın ağrı şikâyetine çözüm sunmaktadır.
    • Ağrının kısa sürede, güvenilir bir şekilde azaltılmasını sağlar.
    • Ağrıların hem sıklığı hem de şiddeti azalır.
    • Kısa sürede, etkili sonuç veren bir işlemdir.
    • Hafif, orta ve ileri derecedeki tüm ağrı şikâyetlerine etkin çözüm sunar.

Ankara Kuru İğne Tedavisi Fiyatları

Kuru iğne tedavisi fiyatları, işlemin yapılacağı bölgeye ve seans sayısına göre değişiklik gösterir. Bu nedenle tek ve sabit bir fiyattan söz etmemiz mümkün değildir. Kuru iğne tedavisi yapılmadan önce, dokuların sertliği, kastaki ağrı durumu ve şiddeti değerlendirilir. Yapılan değerlendirme sonucunda, kişinin ihtiyaçlarına göre fiyatlar belirlenir.

Ankara’da bulunan kliniğimizin kuru iğne fiyatlarını öğrenmek için kliniğimizi arayabilir; daha detaylı bilgi alabilirsiniz.