Nöral Terapi Ankara

Ankara nöral terapi, özellikle ilaçlarla çözüm bulunamayan ağrı şikâyetlerinde oldukça etkili sonuçlar veren bir uygulamadır. Batı’da yüzyıllardır yapılan bir işlem olmasına rağmen, ülkemizde yeni yeni bilinirliği artmaya başlamaktadır. Vücudumuzdaki sinir ağının ince iğneler ile uyarılması ile yapılan nöral terapi, tam anlamıyla bir iğne tedavisi gibi düşünülmemelidir. İğne fobisi olan hastalarımız bile nöral terapi ile kısa sürede ağrı şikâyetinden kurtulabilmektedir.

Nöral terapinin ne olduğu ve nasıl uygulandığı konusunda daha detaylı bilgiyi yazımızın devamında bulabilirsiniz. Ankara’da nöral terapi hakkında tüm merak ettiklerinizi Uzm. Dr. Nural Aydın’ın kliniğine danışabilirsiniz.

Nöral Terapi Nedir?

Kısaca özetleyecek olursak nöral terapi; otonom sinir sisteminin düzenlenmesini sağlayan bir tedavi yöntemidir diyebiliriz. Otonom sinir sistemi; tüm vücudumuzu bir ağ gibi kaplar. Vücudumuzda hissettiğimiz birçok ağrı, otonom sinir sistemindeki anormal uyarılara bağlıdır. Dolayısıyla bu iletimin düzenli hâle getirilmesi, ağrıların azalmasına ve kişinin daha sağlıklı bir bedene sahip olmasına da yardımcı olur. Nöral terapi, bu prensipten yola çıkarak, ince iğneler yardımıyla, otonom sinir sisteminin uyarılmasını sağlayan özel bir tedavi yöntemidir.

Nöral Terapinin İğne tedavisinden Farkı Nedir?

Nöral terapi, iğne tedavisinden farklı bir tedavidir. Çünkü nöral terapide kullanılan iğneler, sinirlere değil, cildin üst katmanlarına uygulanır. İğnelerin boyutu ise oldukça küçüktür. Bu nedenle iğneden korkan hastalarımız bile kolaylıkla nöral terapi yaptırabilmektedir.

Nöral Terapi Nasıl Yapılır?

Nöral terapinin amacı; otonom sinir sisteminde uyarım sağlamaktır. Bu nedenle kullanılan iğnelerin cilt dokusuna temas etmesi yeterli olmaktadır. Nöral terapi, vücudun her bölgesine uygulanabilir. Enjeksiyonun amacı, sinirlerde uyarım sağlamaktır. Yara ya da ameliyat izlerinin daha hızlı geçmesi hedefleniyorsa, doğrudan yaranın üzerine de uygulama yapılabilir.

Nöral Terapi ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilebilir?

Nöral terapi, özellikle ilaç vb. yöntemlerle sonuç alınamayan birçok hastalığın tedavisinde tercih edilebilir. Genel sağlık üzerinde birçok olumlu etkisi bulunur. Fizik tedavi ve rehabilitasyon sürecinde ise ağrıların ve kireçlenme şikâyetinin giderilmesi için sık sık başvurulan bir yöntemdir. Nöral terapi ile;

• Migren, gerilim ve küme tipi baş ağrıları
    • Trigeminal nevralji
    • Fibromiyalji (Yumuşak doku romatizması)
    • Fıtıklar
    • Zona ve nöropatik ağrılar tedavi edilebilir.

Nöral Terapinin Avantajları Nelerdir?

• Birçok hasta grubuna uygulanabilir ve sıklıkla başarılı sonuçlar elde edilir.
    • Nöral terapinin bio-elektriksel etkisi sayesinde uygulama yapılan bölge kolayca uyuşur. Bio-elektriksel etkiyi yaratabilmek için procain ve lidokain adı verilen maddelerden yardım alınır. Bu nedenle iğneden korkan hastalarımız bile rahatlıkla nöral terapi yaptırabilirler.
    • Nöral terapi, yaklaşık 15 – 20 dakika içerisinde tamamlanan, pratik bir uygulamadır. Vücudun bio-elektriksel etki ile uyuşması için kullanılan “procain”, ısırgan otu ve acı badem yağı kullanılır. Bu nedenle nöral terapi, kişiyi hem fiziken hem de ruhen rahatlatan bir işlemdir diyebiliriz.

Nöral Terapi Kimlere Yapılabilir?

Nöral terapi uygulaması ile farklı yaş ve cinsiyetten birçok kişide başarılı sonuçlar alınır. Ancak kişinin genel sağlık durumunu olumsuz etkilememesi için bazı hasta gruplarında daha dikkatli davranmak gerekebilir.

• Hamile ve emziren kadınlarda
    • Tansiyon, şeker vb. kronik rahatsızlığı olanlarda
    • Kan sulandırıcı ilaç kullanan hastalarda
    • Myastenia gravis kas hastalığına sahip hastalarda uygulanması tavsiye edilmez.

Bu nedenle nöral terapinin mutlaka deneyimli fizik tedavi uzmanları kontrolünde yapılması gerekir. Uzman doktorun değerlendirme ve yönlendirmesi sayesinde risk faktörleri en aza indirilir.

Ankara Nöral Terapi Fiyatları 2024

Nöral terapi tedavisi, kişinin yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçlayan bir tedavidir. Özellikle geçmeyen ağrıların tedavisinde oldukça etkili sonuçlar verir. Bu nedenle her yaştan hasta tarafından tercih edilmektedir. Ankara nöral terapi hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.