Kinezyo Bantlama Ankara

Kinezyo bantlama; 1973 yılında, Dr. Kenzo Kase tarafından geliştirilen, klasik bantlama yöntemine göre kasların hareket fonksiyonunu serbest bırakan bir bantlama tekniğidir. Farklı renklerde ve farklı şekillerde üretilen kinezyo bantlar hem akut hem de kronik ağrıların, duruş bozukluklarının ve daha birçok kas-iskelet sistemi hastalığının tedavi sürecinde kullanılabilir. Bandın en önemli özelliği; deri ve kaslar arasında açıklık yaratarak, kasların aşırı basınç altında kalmasını engellemesidir.

Yazımızın devamında kinezyo bantlamanın faydaları ve uygulanışı hakkında daha fazla bilgiyi bulabilirsiniz. Kinezyo bantlama hakkında tüm merak ettikleriniz için ise Uzm. Dr. Nural Aydın’ın Ankara’daki kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Kinezyo Bantlama Nedir?

Kinezyo bantlama, ilk olarak 1973 yılında geliştirilmesine rağmen, günümüzde tüm dünya tarafından kabul gören ve uygulanan bir tekniktir. Amacı; ağrıların azaltılması ve kaslardaki deformasyonun en aza indirilmesidir.

Kinezyo bant, cildin özelliklerine uyumlu olacak şekilde geliştirilmiştir. Kalınlığı, cildin epidermis tabakasının kalınlığı ile uyumludur. Elastik özelliği ise bantların cildin üzerinde rahatça hareket etmesini sağlar. Bantlar boy uzunluğunun %55-60’ına kadar uzayabilir ancak enine esnemez. %100 pamuk liflerine sarılı, polimer elastik lifler ile üretildiği için insan sağlığına zararlı değildir. Isı ile aktive olan bantlar, sudan etkilenmez. Bu nedenle hastanın bantlar takılıyken duş yapmasında ya da denize girmesinde herhangi bir sorun yoktur.

Kinezyo Bantlamanın Etkisi Nedir?

Fizik tedavi alanında kullanılan klasik bantlama tekniklerinde, eklem bölgesinin çevresine uygulama yapılır. Dr. Kenzo Kase, bu tekniğin, kasların hareket fonksiyonunu olumsuz etkilediğini keşfetmiştir. Kase’e göre; kas-iskelet sistemi hastalıklarının temel nedeni kasın fonksiyonel işlevlerini kaybetmesidir. Bu nedenle tedavi sürecinde de kasın hareket kabiliyetinin kısıtlanmaması gerekir. Kinezyo bantlar, doğrudan, kasların üzerine uygulanır; vücudun kendi yapısına uygun ve esnek yapısı sayesinde kasların hareketli yapısını korur. Yapışık olduğu bölgedeki cildi hafifçe yukarı çekerek etkisini gösterir. Kas ve deri arasındaki açıklığın artmasıyla birlikte, kas üzerine uygulanan baskı da azalır. Böylece o bölgede ağrı ve yangıya neden olan deformasyonların iyileşme süreci hızlanır. Kinezyo bantlar, mekanoreseptörleri uyararak, santral sinir sistemine etki eder. Böylece fasya dokusunun dizilimi düzeltilir ve dolaşım hızı artar. Bu da dokuların yenilenmesine ve güçlenmesine yardımcı olur.

Kinezyo bantlamanın etkileri;

• Kaslara destek olur ve güçlendirir.
    • Kasların aşırı kasılmasını engeller.
    • Eklem hareket açıklığını üzerine olumlu etkisi vardır.
    • Kan dolaşımını hızlandırır.
    • Enflamasyonu azaltır.
    • Eklem sorunlarının giderilmesinde de etkilidir.
    • Spor yaralanmalarından sonra, özellikle akut ağrıların tedavisinde, sıkça kullanılır.

Kinezyo Bantlamanın Faydaları Nelerdir?

• Kinezyo bantlar, cildin kendi yapısına uyumlu şekilde geliştirilmiştir. Bu nedenle takılı olduğu süre boyunca kişiyi rahatsız etmez.
    • Bantlar, esnek yapısını uzun süre koruyabilir. Yaklaşık 3 – 7 gün boyunca kullanılabilir.
    • Lateks içermez
    • Isı ile aktive olur.
    • Suya dayanıklı yapıda olduğu için kişinin duş almasını engellemez.
    • Diğer fizik tedavi yöntemleri ile eş zamanlı olarak kullanılabilir.
    • Her yaş grubuna uygulanabilir. Hamilelere ve pediatrik yaş grubuna da uygulanabildiği için geniş kullanım alanı vardır.

Kinezyo Bantlama ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilebilir?

• Boyun, sırt ve bel ağrısına neden olan kas-iskelet sistemi sorunları
    • Tendinit, bursit vb. yumuşak doku travmaları
    • Spor yaralanmaları
    • Eklem oynaklığı
    • Postür sorunları
    • Dejeneratif artrit (eklem kireçlenmesi)
    • Topuk dikeni, çekiç parmak vb. sağlık problemleri
    • Burkulma ve kırık sonrası rehabilitasyon
    • Hareketsizlik nedeniyle oluşan kas güçsüzlüğü
    • Nörolojik hastalıklara bağlı oluşan kas yetersizlikleri
    • Karpal tünel sendromu

Kinezyo Bant Türü Nasıl Seçilir?

Kinezyo bantların birçok farklı çeşidi bulunmaktadır. En yaygın bilinenleri; I, Y, X, tırmık ve halka şeklinde olanlarıdır. Bu bantlama yöntemlerinin her biri farklı rahatsızlıkların tedavisinde kullanılır.

• I şeklindeki bantlar, akut ağrı tedavisinde en sık kullanılan kinezyo bant çeşididir. Akut ağrılar geçtikten sonra ise kasların onarılması ve güçlendirilmesi için Y şeklindeki bantlar uygulanabilir.
    • X şeklindeki bantlar ise özellikle iki eklemi içine alan, maksimum gerilim oranına sahip kaslarda kullanılabilir.
    • Tırmık şeklindeki kinezyo bantlar, lenf drenaj masajlarını desteklemek için kullanılabilir. Akut ödemli olan bölgedeki ödemi azaltmak için de kullanılabilir
    • Ağ şeklindeki kinezyo bantlar ise yaygın olarak dirsek eklemi gibi hareketli bölgelerde kullanılır.

Ankara Kinezyo Bantlama Tedavisi

Kinezyo bantlama, hafif şiddetli ve akut ağrıların tedavisinde tek başına yeterli olabileceği gibi diğer fizik tedavi metotları ile de uygulanabilir. Genellikle, kinesiotaping soğuk tedavisi ve elektroterapi yöntemleri, kinezyo bantlama ile desteklenir. Bantlar, mutlaka deneyimli bir fizik tedavi uzmanı tarafından yapıştırılmalıdır. Çünkü fizik tedavi uzmanları, hasarlı kasların yerini doğru bir şekilde tespit ederek, ağrının merkezine uygulama yapılmasını sağlayabilir. Uygulamadan önce cilt iyice temizlenir. Eğer bölgede kıl yoğunluğu fazlaysa, bölge tıraş edilebilir. Bantların yapışması ise yaklaşık 20 – 30 dakika sürer. Bant yapıştırılırken, vücudun terlememesine özen göstermek gerekir.

Ankara’da kinezyo bantlamahakkında daha fazla  öğrenebilmek için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.