Ağrı Tedavisi Ankara

Ağrı, çeşitli sebeplere bağlı olarak ortaya çıkabilen ve yaşam kalitesini ciddi şekilde düşüren bir şikâyettir. Ağrının tanımlanması, tedavinin ilk adımıdır. Dolayısıyla, kişiye rahatsızlık veren ağrı şikâyetinin, uygun tedavi yöntemleriyle ele alınması gerekir. Ankara ağrı tedavisi ile ilgili danışmak istedikleriniz için Ankara’da bulunan kliniğimizle iletişime geçerek, Uzm. Dr. Nural Aydın’dan randevu alabilirsiniz.

Ağrı Nedir?

Ağrı, vücudun herhangi bir bölgesinde ortaya çıkabilen, farklı sebeplerden kaynaklanan ve kişiye rahatsızlık veren bir durumdur. Ağrının tanımlanmasında, ağrının ortaya çıkış nedeni ve devamlılık süresi temel alınır.

Ağrı Türleri Nelerdir?

Vücuttaki ağrılar, farklı sebeplere bağlı olarak ortaya çıkabilir.  Ağrı, devam etme süresine ve kaynağına bağlı olarak iki grupta incelenir. Bunlar, “akut ağrı” ve “kronik ağrı”dır.

Akut Ağrı

Doku hasarları, doğrudan meydana geldiği bölgede ağrıya neden olur. Ya da etkisini farklı bölgelerde gösterebilir ve vücudun birçok yerinde ağrıya neden olabilir. Bu durum, akut ağrı olarak tanımlanır. Akut ağrı tanımında önemli olan iki faktör; ağrının süresi ve kaynağıdır. Akut ağrı, bir hastalığın belirtisi olabilir. Aynı zamanda bir uyarıcı olan akut ağrı, vücutta bir problemin meydana geldiğine ve tedaviye ihtiyaç duyulduğuna işaret edebilir. Ağrı, yalnızca kısa bir süre şikâyete neden oluyorsa ve patolojik bir sebepten oluşmuşsa, “akut ağrı” olarak tanımlanabilir.

Kronik Ağrı

Doku hasarı, yaralanma ya da hastalanmayla birlikte ağrı görülebilir. Fakat ağrı, bu patolojik durumların ortadan kalkmasına rağmen devam ediyorsa, kronik ağrı olarak tanımlanabilir. Kronik ağrı, bir hastalığın habercisi değil, problemin kendisidir. Bir ağrıyı kronik olarak tanımlamak için, ağrının en az 3-6 ay süreyle devam etmesi gerekir. Kronik ağrı, kişinin tüm yaşantısını etkiler. Günlük aktiviteleri kısıtlayabilir ve hastanın kendini güçsüz hissetmesine sebep olabilir. Geçmeyen ağrı, kişinin depresif bir ruh haline bürünmesine de neden olabilir.

Ağrı Neden Olur?

Ağrı, vücudun farklı bölgelerinde yolunda gitmeyen bir durumun habercisi sayılabilir. Ağrıya neden olan durum, fiziksel olabileceği gibi psikolojik kaynaklı da olabilir. Ağrının anlamı; ağrının süresine, sebebine ve hastada yarattığı yakınmalara göre değişiklik gösterebilir.

Akut ağrılar genellikle, vücutta bir doku hasarı olduğu anlamına gelir. Bu durumda ağrı, araştırılması ve tedavi edilmesi gereken bir sorun olduğuna işaret ediyor olabilir. Akut ağrı durumunda hasta muayene edilmeli ve ağrıya neden olan durum tespit edilmelidir. Bu durumda, uygun tedavi yöntemi uygulanarak, ağrının ortadan kaldırılması amaçlanır.

Kronik ağrıların ne anlama geldiği ise biraz daha komplike bir açıklamaya ihtiyaç duyar. Kronik ağrı, başlı başına bir sorundur. Bu durumda tedavi edilmesi gereken, altta yatan bir hastalıktan ziyade, ağrının kendisidir. Kronik ağrılar, genel olarak şu şekillerde karşımıza çıkar:

• Baş ağrısı ve migren
    • Nevralji olarak adlandırılan yüz ağrıları
    • Eklemlerde oluşan ağrılar
    • Kas ve iskelet sistemi ağrıları
    • Damar tıkanıklığına bağlı olarak gelişen ağrılar
    • Kanser ağrıları
    • Sinir yaralanmaları ya da sinir iltihabına bağlı olarak ortaya çıkan ağrılar

Hastanın karşılaştığı tüm bu ağrılar, kişiye rahatsızlık veren durumlardır. Bu sebeple, muayene ve teşhis yöntemleriyle ağrının kaynağı ve türü belirlenir. Ardından, uygun tedavi yöntemi uygulanarak hastanın rahatlatılması amaçlanır.

Ağrı Nasıl Tedavi Edilir?

Ağrı tedavisinde ilk akla gelen çözüm, ağrı kesici ilaçlardır. Doğru ağrı kesici kullanıldığında, ağrıların büyük bölümü ortadan kalkar. Tercih edilecek ilaç; hastanın yaşına, şikayetlerine ve varsa diğer hastalıklarına göre belirlenmelidir.

Ancak, her ağrının tedavisi için ilaçlar yeterli olmayabilir. İlacın ağrı tedavisinde yetersiz olduğu durumlarda fizik tedavi tercih edilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon ile ağrı tedavisinde, sıcak – soğuk uygulamaları oldukça etkili sonuçlar verir. Bunun dışında, ağrıyan bölgeyi güçlendirmek için özel egzersizler ve vakum yöntemi kullanılabilir.

Fizik tedavi süreci, kasların esnekliğini ve çeşitli nedenlerle hasar gören eklemlerin hareket kapasitesini artıran uygulamalardır. Kişinin yaşı, ağrının türü ve şiddeti dikkate alınarak farklı fizik tedavi yaklaşımlarına başvurulabilir. Bu nedenle fizik tedavi, mutlaka uzman doktorlar tarafından planlanmalıdır. Doğru tedavi süreci planlandığında, kişi kısa sürede günlük yaşamına dönebilir ve ağrının yineleme ihtimali ciddi oranda düşer.

Ankara Ağrı Tedavisi Fiyatları

Ağrı tedavisinde, en etkili sonuçları alabilmek için çok yönlü bir yaklaşım gerekebilir. Uykusuzluk, yorgunluk vb. nedenlerden kaynaklanan baş ağrıları çoğu zaman kısa süre içerisinde geçer. Bu nedenle ağrı kesici ilaçların kullanımı yeterli olmaktadır. Ancak kırık, çıkık vb. diğer eklem zedelenmelerine bağlı ağrıların tedavisinde mutlaka fizik tedavi sürecinden destek almak gerekir. Bir uzman eşliğinde, ağrıyan bölgenin özelliklerine ve kişinin fiziksel yapısına uygun olacak şekilde planlanan rehabilitasyon süreci, ağrı tedavisinde oldukça önemli role sahiptir. Eğer siz de rehabilitasyon ile ağrı tedavisi hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, Ankara’daki kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.