Kemik Erimesi Tedavisi Ankara

Kemik Erimesi (Osteoporoz) Nedir?

“Osteoporoz” olarak da bilinen kemik erimesi, kemiklerdeki kalsiyum miktarının aşırı azalmasına bağlı olarak ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Çoğunlukla kadınlarda menopoz sonrasında görülür ve en etkili tedavi yöntemi düzenli egzersiz ve D vitamini desteğidir.

Kemiklerimiz, yüksek oranda kalsiyum içeren yapılardır. İlerleyen yaşla birlikte bu kalsiyum miktarı azalır. Ancak kalsiyumun aşırı derecede azalması sonucunda, kemiklerde mikro kırıklar meydana gelir. Bu mikro kırıklar, kemiklerin güçsüzleşmesine neden olur. Kemik erimesi, sebep olduğu ağrılarla yaşam kalitesini ciddi oranda düşürür. Aynı zamanda kişiyi kırık riskine de daha açık hâle getirir.

Kemik erimesi tedavisinde uygulanan ilaç ve fizik tedavi yöntemleri için ise Uzm. Dr. Nural Aydın’ın Ankara’daki kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Kemik Erimesi Neden Olur?

Yazımızın başında da bahsettiğimiz gibi kemik erimesinin nedeni kemiklerdeki kalsiyumun eksikmesidir. Peki bu durum neden ortaya çıkar? Kemik erimesinin nedenleri nelerdir?

• Yetersiz D vitamini alımı
    • İlerleyen yaş
    • Genetik yatkınlık
    • Hormonal değişimler, menopoz öncesi dönem
    • Salgı bezleri ile ilgili hastalıklar
    • Sigara ve alkol tüketimi
    • Hareketsizlik kemik erimesinin başlıca nedenleridir.

Kemik Erimesi Kimlerde Görülür?

Kadın olmak, kemik erimesi için önemli bir risk faktörüdür. Özellikle östrojen seviyesi düşük kadınlarda en çok görülen rahatsızlıklardan biridir. Kemik erimesi, sıklıkla  50 yaş ve üzeri dönemde ortaya çıkan bir rahatsızlıktır. Erkeklerde ve menopoz öncesi kadınlarda görülen menopoz ise mutlaka tetkik edilmesi gereken bir durumdur.

• Kadınlar
    • 50 yaş ve üzeri bireyler
    • Güneşten uzak bölgelerde yaşayanlar
    • Hareketsiz yaşam biçimine sahip olanlar kemik erimesi için risk grubunda kabul edilir.

Kemik Erimesi Belirtileri Nelerdir?

Kemik erimesi, erken dönemlerde belirti vermez. Ancak ilerleyen dönemlerde, kemiklerin zayıflamasına bağlı olarak, oluşan mikro çatlakların sayısı artar. Bu nedenle omurga ve bel bölgesinde ağrılar ortaya çıkabilir. Bazı kişilerde ise tarama yapılmadığı sürece, ilerleyen dönemlere kadar hiçbir belirti görülmeyebilir. Kemik erimesinin belirtileri:

• Omurga bölgesindeki kemik hasarları nedeniyle ortaya çıkan bel ağrısı
    • Kemiklerin eriyip, güçsüzleşmesi nedeniyle boyun kısalması
    • Kamburluk ve duruş bozuklukları
    • Basit, günlük aktiviteleri yerine getirirken zorlanma, kemiklerin normale göre çok daha çabuk kırılması

Kemik Erimesi Tanısı Nasıl Konulur?

Kemik erimesinin kan ve idrar gibi rutin yapılan test ve kontrollerle ortaya çıkması mümkün değildir. Bu nedenle tanı sürecinde ilk belirleyici; hasta öyküsüdür. Hasta öyküsü alındıktan sonra, kemik erimesi şüphesi ortaya çıkarsa, özel bir tarama yöntemi ile kemiklerdeki kalsiyum oranı belirlenebilir. “Dual enerji X ray absorbsiyometri” yani “DEXA” olarak bilinen bu tarama ile kemiklerdeki mineral yoğunluğu saptanabilir ve kemik erimesi tanısı konulabilir.

Kemik Erimesi Nasıl Tedavi Edilir?

Kemik erimesi, ilk evrelerde yaşam tarzındaki değişimler ile kontrol altına alınabilir. Tedavi süreci, hastalığın ilerlemesini engellemeye odaklıdır. Çünkü kemik erimesini tamamen engellemek mümkün değildir. Ancak ilaç kullanımı ve hastanın da çabalarıyla, kemikleri güçlendirmek mümkündür.

Kemik erimesini durdurmak için bol D vitamini ve egzersiz şarttır. Bu nedenle güneşten verimli ve sağlıklı bir şekilde faydalanmak, düzenli egzersizi aksatmamak gerekir. Bu süreçte, hastanın doğru egzersiz ile sırt, bel ve bacak bölgesini güçlendirmek için fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamalarından da yardım alınabilir.

Ankara Kemik Erimesi Tedavisi

Kemik erimesi tedavisinde uygulanacak ilaç ve egzersiz programı, fizik tedavi uzmanları tarafından belirlenebilir. Uzmanlar tarafından yapılan egzersiz planı, hastanın yaşına ve genel sağlık durumuna özel olarak belirlenir. Bu nedenle tedavi sürecinde en iyi sonuçları almak mümkün olur.

Ankara’da kemik erimesi tedavisi hakkında daha detaylı bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.