Proloterapi Ankara

“Proliferatif tedavi” olarak da bilinen proloterapi, ağrı tedavisinde yeni sayılabilecek bir tedavi yöntemidir. Hem cerrahi olmadan, sadece enjeksiyonla yapılan bir işlem olduğu hem de dokuların kendi kendini yenilemesini sağladığı için oldukça avantajlıdır. Bazı doktorlar, kök hücre yani PRP tedavisini de proloterapinin bir alt kolu kabul ederler. Çünkü gerekli durumlarda, uygulanan dekstroz çözeltisi yerine, kişinin kendi kanından alınan platelet hücreler de kullanılabilmektedir. Uygulamada kullanılan dekstroz çözeltisi ise onarıcı ve iyileştirici hücrelerin salınımını tetikleyen bir sıvıdır.

Proloterapinin ve nasıl uygulandığı hakkında daha fazla bilgiyi yazımızın devamında bulabilirsiniz. Ankara’da proloterapi ve diğer ağrı tedavisi yöntemleri için Uzm. Dr. Nural Aydın’ın kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Proloterapi Nedir?

Proloterapi; kronik kas-iskelet sistemi rahatsızlıklarında kullanılan bir tedavi yöntemidir. Esas olarak, dokulara kasıtlı bir şekilde zarar vermeyi ve işlemde kullanılan özel çözelti sayesinde onarıcı hücreleri aktifleştirmeyi hedefler. Kullanılan bu özel çözelti, dokularda iltihap oluşmasına neden olur. Bir yandan da vücudun yenileyici hücrelerini aktive eder. Böylece enjeksiyonun yapıldığı bölgede hızlı bir iyileşme ve yenilenme süreci başlar. Çeşitli nedenlerle zarar gören tendonlar ve eklemler yeniden güçlenerek, hareket kabiliyetini yeniden kazanır. Dolayısıyla kişinin yaşam kalitesini düşüren ağrılar da azalır ve ağrının sıklığının, şiddetinin kontrol altına alınması sağlanır. Proloterapide genel olarak, dekstroz çözeltisi kullanılır.

Dekstroz Çözeltisi Nedir?

Dekstroz çözeltisi, proloterapi uygulamalarında en çok tercih edilen maddedir. İşlevi ise büyüme faktörlerinin salınımını tetiklemesidir. Dekstroz çözeltisinin enjekte edildiği bölgedeki yumuşak doku ve bağlar yeniden güçlenerek, tendonların büyümesi desteklenir.

Proloterapinin Etkisi Nedir?

Proloterapide kullanılan dekstroz çözeltisi; tahriş edici özelliği olan, aynı zamanda da dokuların iyileşme sürecini tetikleyen bir solüsyondur. Özellikle akut yaralanma ve ağrıların tedavisinde etkili sonuçlar verir. Ancak romatizmal hastalıklarda tercih edilen bir yöntem değildir.

Proloterapi Nasıl Yapılır?

Proloterapi enjeksiyon ile yapılan bir işlemdir. Bu durum birçok hastamızı korkutsa da yapılan anestezi işlemleri sayesinde tüm hastalarımızın rahatça tamamladığı bir tedavidir. Hastanın durumuna göre lokal anestezi ile de işlem uygulanablir.

İşlem toplamda 20 – 30 dakika sürer. Proloterapi tamamlandıktan sonra, enjeksiyon yapılan bölgelere ısı paketleri uygulanabilir. Bu süreçte hasta 10 – 15 dakika kadar istirahat eder ve aynı gün içerisinde evine dönebilir.

Proloterapi Öncesi Dikkat Edilmesi Gerekenler;

• Proloterapi öncesinde çeşitli görüntüleme yöntemlerinin yardımı ile işlem yapılacak bölge incelenir. Bu süreçte enjeksiyon yapılacak bölgeler de belirlenir.
    • Enjeksiyon yapılacak noktalara karar verildikten sonra cilt alkolle temizlenir. Ağrıyı azaltmak için anestezi uygulaması yapılır ve işleme başlanır.
    • Uygulamadan önce, hastanın kendini daha iyi hissetmesi için mutlaka tok olması gerekir. Güç toplamak için bol protein içeren bir öğün tercih edilebilir. Tedaviden daha iyi sonuç alabilmek için işlemden önceki üç gün içerisinde, düzenli kullanılan bazı ilaçların kesilmesi de istenebilir. Özellikle kan sulandırıcı ilaçlar, işlemi olumsuz etkileyebilir.

Proloterapi Sonrası İyileşme Süreci

• Proloterapi sonrasında, enjeksiyona bağlı olarak ödem ve doku sertliği görülebilir. Bu olağan bir durumdur ve çoğu zaman ek bir tedaviye gerek olmadan, kendiliğinden düzelir. Ancak uygulamadan kaynaklanan yan etkilerin en aza indirilmesi için proloterapinin mutlaka deneyimli bir fizik tedavi uzmanı tarafından yapılması gerekir.
    • Proloterapiden sonra aynı gün içerisinde günlük yaşama dönülebilir.
    • Eğer uygulamadan sonra ateş ve aşırı ağrı gibi şikâyetler olursa mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.

Proloterapi Kaç Seans Yapılır?

Proloterapi seanslarında yaklaşık 4 ile 15 arasında uygulama yapılabilir. Seans sayısı ise ağrının yoğunluğuna ve kişinin ihtiyaçlarına göre değişir. Genel olarak, 3 – 6 seans yapılması önerilmektedir.

Proloterapi ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilebilir?

Proloterapi, sıklıkla sırt bölgesine yapılan bir uygulamadır. Bununla birlikte;

• Spor yaralanmaları
    • Yırtık tendonlar
    • Karpal tünel sendromu
    • Diz, kalça, boyun, omuz ağrıları ve vücuttaki diğer eklem ve bağ ağrıları proloterapi ile tedavi edilebilir.

Proloterapi Güvenli midir?

Proloterapi, ağrı tedavisinde yeni yeni yaygınlaşmaya başlayan bir tedavidir. Bu nedenle, yeni her uygulama gibi, bazı riskleri barındırmaktadır. Ancak yapılan birçok araştırma, proloterapinin güvenli bir uygulama olduğunu kanıtlamaktadır.

Ankara Proloterapi Fiyatları

Proloterapi tedavisinde fiyatlar, uygulama yapılan bölgeye ve seansa göre değişebilir. Bu nedenle her bir hastamızın tedavi süreci özel olarak planlanmalıdır.

Ankara’da proloterapi fiyatlarını öğrenmek için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.