Skolyoz Tedavisi Ankara

Omurgamız, vücudumuzu ve duruşumuzu destekleyen, önemli bir yapıdır. Omurganın düz ve sağlıklı bir yapıda olması duruşumuzun düzgün olmasını sağlar. Omurganın normal şekli bozulduğunda ise duruş bozukluğu, ağrı vb. şikâyetler ortaya çıkabilir. Skolyoz, sık rastlanan omurga şekil bozukluklarından biridir. “Omurga eğriliği” olarak da adlandırılan skolyoz, ilerledikçe hayat kalitesini ciddi şekilde düşürebilir. Bu nedenle erken dönemde, fizik tedavi ve rehabilitasyon çalışmaları ile tedavi edilmesi ve ilerleme sürecinin durdurulması gerekir.

Skolyoz tedavisi ve takibi için Ankara’da bulunan kliniğimize başvurarak Uzm. Dr. Nural Aydın’dan randevu alabilirsiniz.

Skolyoz Nedir?

Skolyoz, omurganın yana doğru eğilmesi durumudur. Normal bir omurga, başın altından başlayıp kuyruk sokumuna doğru düz bir şekilde uzanan omurlardan oluşur. Fakat skolyozun hastalarında omurga, sağ ya da sol tarafa eğimli olacak şekilde gelişme gösterir. Omurganın belli bölgelerden yanlara doğru eğilmesi, insanların yaklaşık olarak %2 ile 4’ünde görülen bir durumdur. Bunun yanında, omurga eğriliğine sahip hastaların az bir bölümünde cerrahi tedaviye ihtiyaç duyulacak kadar ilerleme gözlenir.

Skolyoz Belirtileri Nelerdir?

Skolyoz; omurganın şeklinde meydana gelen bozukluklar ve bu şekil bozukluğundan kaynaklanan diğer semptomlar ile kendini gösterir. Belirtiler, skolyozun ilerleme durumuna ve şiddetine göre farklılık gösterebilir. Skolyoz belirtileri:

• Sırt, omuz ve bel ağrısı
    • Duruş bozukluğu
    • Dik durmada güçlük çekme
    • Omurganın sağ ya da sol tarafa doğru eğilmesi
    • Omuzların duruşunun, vücudun alt bölümüyle uyumlu olmaması
    • Bacaklar ve üst gövde arasında orantısız bir görüntü olması
    • Üst bedende simetri bozukluğu
    • Yürüme problemi
    • Kamburluk
    • Denge problemleri

Skolyoz Neden Olur?

Skolyoz, çoğu durumda nedeni bilinmeyen bir rahatsızlık olsa da bazı rahatsızlıkların etkisiyle de ortaya çıkabilir. Omurga eğriliğine neden olan birden fazla sebep vardır. Genel olarak bu sebepler, omurganın normal olmayan şekilde, asimetrik olarak gelişmesiyle ortaya çıkar.

• Nöromusküler Skolyoz: Kas ve sinir problemlerinden kaynaklanan durum, “nöromusküler skolyoz” olarak adlandırılır. Bu durum, çocuklukta ortaya çıkabileceği gibi, ileriki yaşlarda da kendini gösterebilir. Nöromusküler skolyozda, sinir ve kas hastalıklarının yanında, solunumla ilgili problemler de görülebilir.
    • Konjenital Skolyoz: Skolyozun diğer bir sebebi ise anne karnında ortaya çıkan komplikasyonlardır. “Konjenital skolyoz” olarak adlandırılan bu hastalık, erken yaşta belirti gösterir. Bu sebeple, tedaviye de erken yaşlarda başlamak gereklidir. Aksi halde, anne rahminde başlayan şekil bozukluğu yıllar içerisinde ilerleyebilir.
    • İdiopatik Skolyoz: Nedeni tam olarak bilinmeyen, idiopatik skolyoz, en sık karşılaşılan skolyoz türüdür.

Bunlar haricinde, omurgada oluşan kırıklar, enfeksiyonlar ve bazı genetik sendromlar da skolyoza sebep olabilir. Omurga eğriliğinin hangi sebepten kaynaklandığını bilmek, tedavi planı oluşturulmasına yardımcı olabilir.

Skolyoz Tanısı Nasıl Konur?

Skolyoz tanısı için çoğu zaman fiziksel muayene yeterlidir. Hasta, ayakta ya da oturur pozisyondayken öne doğru eğildiğinde, mevcut eğrilikler saptanabilir. Bununla birlikte röntgen, MR, tomografi gibi görüntüleme yöntemleri de skolyoz tanısı koyma aşamasında yardımcı olabilir.

Skolyoz Nasıl Tedavi Edilir?

Skolyoz tedavisi için başvurulan yöntemler; hastanın şikâyetlerine, yaşına ve omurganın yapısına göre değişebilir. Aynı zamanda skolyozun tipi, ilerleme düzeyi ve derecesi de tedaviye karar verme aşamasında önemlidir. Genel olarak tedavi yöntemleri:

• Gözlem ve takip,
    • Fizik tedavi ve rehabilitasyon
    • Schroth tedavisi
    • Korse kullanımı,
    • Cerrahi tedavi şeklindedir.

Anne karnında gelişen durumlarda, tedaviye karar vermeden önce, omurga eğriliğinin ilerleme seyri takip altına alınır. Belirtiler artan bir seyir gösteriyorsa, bu durumda cerrahi müdahale gerekli olabilir.

Özellikle hafif ve orta dereceli skolyozu olan hastalarda, düzenli egzersizin önemi büyüktür. Ancak bu egzersizlerin, sırt kaslarını güçlendirecek şekilde, kişinin rahatsızlığına ve rahatsızlığın derecesine göre planlanması gerekir. Deneyimli bir fizik tedavi uzmanı eşliğinde yürütülen fizik tedavi sürecinin sonunda, skolyozun ilerlemesi ciddi oranda engellenebilir ve mevcut şikâyetlerin azaltılması sağlanabilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyonun etkilerini güçlendirmek için korse kullanımı da tedavi sürecine dahil edilebilir.

Ankara Skolyoz Tedavisi Fiyatları

Skolyoz tedavisinde omurga eğriliğinin ilerleme seyri ve skolyozun derecesi, uygulanacak tedavi yöntemi için önemlidir. Aynı zamanda, hastanın kemik yapısı ve kemik yaşı gibi faktörler de tedavi sürecinde belirleyici olabilir. Hafif ve orta şiddetli skolyozda, en etkili tedavi yöntemi rehabilitasyondur.

Ankara’da skolyoz ve tedavisi hakkında daha detaylı bilgi almak için Uzm. Dr. Nural Aydın’ın kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.