Konnektif Doku Masajı Ankara

Bir fizik tedavi yöntemi olan konnektif doku masajı, çeşitli teknikler içeren bir tedavi sürecidir. Bu yöntem, spesifik bölgelerde uygulanan çekme tekniklerini içerir. Kas dokusuna yapılan bu masaj yöntemi sayesinde, bölgeyle ilişkili iç organların üzerinde iyileştirici etki yaratılması amaçlanır. Masajın olumlu etkisi, organlarda meydana gelen hastalıkların tedavisi ve ağrıların azaltılmasına yardımcı olur.

Konnektif doku masajı hakkında bilgi almak için Ankara’da bulunan kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Uzm. Dr. Nural Aydın’dan randevu alarak, konuyla ilgili merak ettiklerinizi danışabilirsiniz.

Konnektif Doku Masajı Nedir?

Konnektif doku, hücreler ve dokular arasında bulunan ve vücudumuzu koruyan bir yapıdır. Bağ dokusu olarak da adlandırılır. Konnektif doku masajı ise bu doku üzerinde uygun tekniklerle uygulanan masaj yöntemini ifade eder. Konnektif doku masajında, masaj yapılan bölgeyle ilişkili olan iç organlara etki edilmesi amaçlanır. Masaj uygulanan bölgelerde yer alan ve sağlıklı fonksiyonları bozulmuş olan iç organların ve sistemlerin faaliyetleri, bu yolla yeniden düzenlenir. Masaj, kas dokusuna uygulansa da etkisi otonom sinir sistemi üzerinde kendini gösterir. Uygulanan manipülasyon yöntemleriyle birlikte, vücuttaki dolaşımın artırılması sağlanır. Dolaşımın artması sayesinde, masaj yapılan bölgedeki doku gerginliğini azalır. Böylece iyileşme hızlandırılmış olur.

Konnektif doku masajı 1929 yılında Almanya’da keşfedilmesinin ardından, Avrupa ve Amerika ülkelerinde kullanılan bir yöntem hâline gelmiştir. Uygulanan teknikler, tanı ve tedavi süreçlerinde fayda sağlar. Vücudun yüzeyinde yer alan deri ve kaslara uygulanan bu masaj yönteminin, farklı hastalıkların tedavisinde olumlu bir etki yarattığını gösteren pek çok bilimsel çalışma vardır.

Konnektif Doku Masajı Hangi Durumlarda Uygulanır?

Konnektif doku masajı, iç organlarda meydana gelen çeşitli hastalıklar ve vücudun önemli fonksiyonlarında meydana gelen problemler için uygulanabilir. Bu yöntemin uygulama alanları genel olarak şunlardır:

• Kas rahatsızlıkları
    • Parkinson gibi bazı nörolojik hastalıklardan kaynaklanan doku sertlikleri
    • Baş ağrısı ve migren
    • Bel fıtığı ve bel ağrıları
    • Osteoartrit ve romatoid artrit gibi bazı romatizmal hastalıklar
    • Konnektif doku rahatsızlıkları
    • Jinekolojik hastalıklar
    • Omuz bölgesi rahatsızlıkları
    • Anksiyete ve depresyon
    • Midede ve onikiparmak bağırsağında görülen ülser ve gastrit gibi birtakım sindirim sistemi rahatsızlıkları
    • Boşaltım sistemi sorunları
    • Hormonal bozukluklar
    • Dolaşım problemleri

Konnektif Doku Masajı Etki Mekanizması Nedir?

Vücudumuzda, konnektif masajın vücut fonksiyonlarına etki etmesini sağlayan bazı alanlar vardır. Bu alanlar “konnektif doku bölgeleri” olarak adlandırılır. Bu bölgelerde doğru tekniklerle uygulanan masaj hareketleri, vücudun iç sistemlerinde olumlu etkinin görülmesini sağlar. Hastalık geliştiren organlar, bu bölgelerde ağrı oluşmasına neden olabilir. Bu yöntemle, ağrıların ve organlarda meydana gelen işlev bozulmalarının tedavisi amaçlanır.

Konnektif masaj yöntemiyle, vücudun bazı sistemlerini ve organları üzerinde etki sağlanabilir. Bu alanlar; akciğer, kalp, bağırsak, mesane, böbrek, karaciğer, mide, pankreas ve üreme sistemdir.

Konnektif Doku Masajı Nasıl Yapılır?

Konnektif doku masajı, vücuttaki sorunlara ve ortaya çıkan ihtiyaçlara göre farklı şekillerde uygulanabilir. Uygulama yöntemi genellikle, kas dokusu olan alanlarda uygulanan çekme tekniğini içerir. Bağ dokusuna ve deri altındaki dokulara etki eden yöntem, bu bölgelerde uygulanan çekme hareketleriyle gerçekleştirilir. Çekmeyle birlikte uyarılar oluşması sağlanır. Bu bölgelerde oluşan uyarılar, vücudun iç sistemlerindeki uyarılmayı da tetikler. Bu sayede dolaşım hızlanır. Dolaşımın artması, ağrıların azalması ve iyileşmenin hızlanmasını sağlar.

Ankara Konnektif Doku Masajı Fiyatları

Ankara konnektif doku masajı, iç organlarda ve vücudun diğer sistemlerinde ortaya çıkan bazı hastalıkların tedavisinde kullanılır. Bu fizik tedavi yöntemi, hastalıklarda iyileşme sağlayabileceği gibi, ağrılar üzerinde de etkili olabilmektedir. Tedavinin uygulama alanı, kişinin hastalıklarına ve yaşadığı ağrılara göre planlanır. Bu da konnektif doku masajı fiyatlarının kişiden kişiye değişmesine neden olur.

Konnektif doku masajı hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir; randevu alabilirsiniz.