Fizik Tedavi Uzmanı Ankara

Fizik tedavi ve rehabilitasyon, hem doğuştan hem de çeşitli rahatsızlıklar sonucu ortaya çıkan hareket kısıtlılıklarının tedavisinde en etkili yöntemlerden biridir. Özellikle kas ve eklemlerin aktifleşmesi, hareket açıklığının sağlanması için tedavi sürecinde büyük rol oynar. Dolayısıyla bu süreçte, tedavinin başarısını belirleyenlerden biri de fizik tedavi uzmanının başarısıdır. Fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında uzmanlaşan hekimler, kişinin anatomik yapısına uygun olarak, farklı tedavi planları uygularlar. Bu tedavi planıyla doğru zamanda, doğru kasların çalışmasını sağlayarak, tedaviden yüksek verim alınmasına yardımcı olurlar.

Ankara fizik tedavi uzmanı alanında tüm merak ettikleriniz için kliniğimizi arayabilir, Ankara fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanı Uzm. Dr. Nural Aydın’dan randevu alabilirsiniz.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Nedir?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanları, fizik tedavi alanında eğitim alan kişilerdir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon ise kişinin yaşam kalitesini etkileyen, kasların gücünü ve hareket kapasitesini kısıtlayan rahatsızlıkların çeşitli yöntemlerle azaltılmasına odaklanır. Bu süreçte multidisipliner bir yaklaşım benimsenir. Özellikle kas-iskelet sisteminin tanı sürecinde diğer tıp branşlarından da yardım alınır. Medikal ilaçlar, cerrahi yöntemler de fizik tedavi sürecine dahil olur. Cerrahi işlemden sonra, dokuların yeniden hareketlenmesi ve hastanın kısa sürede günlük yaşama adapte olabilmesi için de fizik tedavi ve rehabilitasyondan destek alınır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon süreci; kriyoterapi, kinezyo bantlama, ısı ve soğuk uygulamaları fizik tedavinin başlıca ajanlarıdır. Bununla birlikte fizik tedavi sürecinde, her hastanın kendi fiziksel yapısına uygun egzersiz planı yapılır. Kasların ve dokuların gücünü yeniden kazanabilmesi için bu iki sürecin de bir arada olması gerekir. Özellikle tenisçi ya da golfçü dirseği gibi sporcu yaralanmalarında, doğru egzersiz planının yapılması, sporcunun kariyeri için de oldukça önemlidir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon ile Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon ile;

• Kısmî ya da tamamen felçli hastaların hareket kapasitesinin artırılması, hastaların hayata dönüş sürecinin hızlandırılması
    • Omurilik yaralanmalarına sahip bireylerde yaşam kalitesinin yükseltilmesi
    • Spor yaralanmalarının tanı ve tedavisi
    • Menisküs ve diğer kas-kıkırdak zedelenmelerinin tedavisi
    • Romatoid artrit vb. romatizmal hastalıkların tedavisi
    • Osteoporoz (kemik erimesi) ve diğer dejeneratif eklem hastalıklarının tedavisi
    • Skolyoz ve duruş bozukluklarının tedavisi
    • Fibromiyalji tedavisi
    • El ve bilek yaralanmalarının tedavisi
    • Kemik, kas ve iskelet sistemi ile ilgili cerrahi işlemlerden sonra iyileşme sürecinin hızlandırılması
    • Bel ve boyun fıtığı tedavisi
    • Sinir sıkışmalarının, kırık ve çıkıkların tedavisi
    • Kas spazmlarının açılması

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uygulamaları Nelerdir?

En sık uygulanan fizik tedavi uygulamaları:

• Egzersiz
    • Elektroterapi
    • Fototerapi
    • Manuel terapi
    • Termoterapi
    • Kriyoterapi

Fizik Tedavi Doktoru Nasıl Olunur?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon doktorları, 6 yıllık tıp fakültesi eğitimini tamamladıktan sonra uzmanlıklarını alırlar. Uzmanlık sürecini tamamlamak için 4 yıllık fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanlık eğitim sürecinden geçerler. Eğitimini tamamlayan tüm fizik tedavi doktorları, özel muayenehanelerde, fizyoterapi ve egzersiz salonlarında, hastanelerde ve hastanelerin yoğun bakım ünitelerinde çalışabilirler. Bu süreçte yüksek teknolojili cihazlar ve özel egzersiz yöntemleri üzerine uzmanlaşarak, kas-eklem ve iskelet hastalıklarına sahip kişilerin hareket kapasitesini artırmaya yardımcı olurlar.

Ankara Fizik Tedavi Uzmanı

Ülkemizin başkenti olan Ankara da fizik tedavi alanında deneyim sahibi birçok uzmana ev sahipliği yapar. Fizik tedavi sürecinizden tam verim alabilmek için ise uzman seçiminiz önemlidir. Hastalık, kazalar, yaralanma ya da yaşlılık nedeniyle ortaya çıkan fiziksel kısıtlılıkların iyileştirilmesi için özel egzersiz programları, fizik tedavi uzmanları tarafından yapılır. Bu planın, hastanın ihtiyaçlarını tam olarak karşılaması ise uzmanın bilgi ve deneyimine bağlıdır.

Ankara fizik tedavi uzmanı arıyorsanız, kliniğimizle iletişime geçebilir ve rehabilitasyon süreçleri hakkında daha fazla bilgi alabilirsiniz.