Tenisçi Dirseği Ankara

Tenisçi dirseği olarak bilinen rahatsızlık, tıp dilinde “lateral epikodilit”tir. Dirseğin dış kısmında bulunan lateral epikondil bölgesinin yaralanması sonucu meydana gelen bir rahatsızlıktır. Bu durum, çoğu zaman tenis ile uğraşan kişilerde ortaya çıkar. Bununla birlikte dirsek eklemlerini aktif olarak kullanan kişilerde de tenisçi dirseği görülebilir.

Tenizçi dirseğinin tedavi sürecinde en etkili yöntem fizik tedavi uygulamalarıdır. Hasar, hafif ya da orta şiddetli olduğu sürece tek başına fizik tedavi uygulamaları yeterli olabilmektedir. Tenisçi dirseği tedavisi hakkında daha detaylı bilgi almak için yazımızın devamını okuyabilirsiniz. Tenisçi dirseği tedavisinde kullanılan fizik tedavi yöntemleri için ise Uzm. Dr. Nural Aydın’ın Ankara’daki kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

Tenisçi Dirseği Nedir?

Lateral epikondilit, tenis oynarken el ve dirseklerin kullanımına bağlı olarak tenisçilerde sık görülen bir rahatsızlıktır. Bu nedenle zaman içerişinde “tenisçi dirseği” adını almıştır. Bununla birlikte marangozluk, tesisetçılık, boyacılık vb. beden gücüne dayalı işlerde de tenisçi dirseği oluşma ihtimali yüksektir.

Tenisçi dirseği, el parmaklarını ve bileği hareket ettiren kasların, kemiklere yapıştığı bölgedeki hasarlar nedeniyle oluşur. El ve bileklerin sürekli olarak, efor gerektiren aktivitelerde kullanılmasıyla tenisçi dirseğinin semptomları artar. Sıklıkla ağrı ve hareket kısıtlılığı ile karakterize olan bir rahatsızlıktır. Semptomların artmaması için erken teşhis oldukça önemlidir.

Tenisçi Dirseği Neden Olur?

Tenisçi dirseğinin ortaya çıkmasındaki en büyük faktör; el ve bilek hareketlerinin tekrar etmesi ve bu eklemlerin sürekli kullanımıdır. El ve bileklerin hareketi, dirsek bölgesindeki kasları da etkileyerek, bu bölgede hasarlara neden olur. Yıpranmış dokular, ödem ve iltihap olarak kendini gösterir. Eğer tedavi yapılmadan, kas ve eklemler yeniden hareket ettirilirse, bölgede damarlanma sorunu da oluşabilir. Dokulardaki oksijenin azalması sonucu bölgede hareket kısıtlılıkları ortaya çıkabilir ve uzuvlar işlevini kısmen kaybedebilir.

Tenisçi Dirseği Tanısı Nasıl Konur?

Tenisçi dirseğinin belirtileri oldukça karakteristiktir. Dolayısıyla tanı koyma süreci de kolay olmaktadır. Hasta öyküsü dinlendikten sonra, gerekli fiziki muayene yapılır. Hastanın sporla ilgilenme durumu, mesleği ve günlük yaşam aktiviteleri hakkında daha detaylı bilgi edinilir. Tanıyı kesinleştirmek için MR ve röntgen gibi görüntüleme yöntemlerinden de yardım alınabilir.

Tenisçi Dirseği Belirtileri Nelerdir?

Dirseğin dış kısmındaki kemik çıkıntısında hissedilen, ön kola doğru yayılan ağrılar tenisçi dirseği hastalığının en belirgin bulgusudur. Bu ağrılar genellikle çaydanlık, sürahi gibi ağır nesneleri kaldırırken artar. Hastaların el ve bilek hareketlerinde kısıtlılık ortaya çıkar. Ağrıları takip eden güçsüzlük de söz konusu olabilir. Ağrılar; zorlayıcı, ani bir hareket ile tetiklenebilir. Ya da uzun süreli bir hareketin ardından, hareketten 1-3 gün sonra da başlayabilir. Kasların kullanımı devam ettiği takdirde ağrıların şiddeti de artmaya devam edecektir. Hastalığın ilerlemesi ile birlikte el sıkışmak gibi çok basit fiziksel eylemler bile çok ağrılı hâle gelebilir. Ağrının hissedilmesi ile birlikte tıbbi yardım alınması ve hastalığın ilerlemesinin durdurulması tenisçi dirseği hastalığı için oldukça önemlidir.

Ankara Tenisçi Dirseği Tedavisi

Tenisçi dirseği rahatsızlığında hissedilen ağrılar oldukça şiddetli olabilir. Bu nedenle öncelikle hastanın ağrılarını dindirmek adına ağrı kesici ilaç ile tedaviye başlanabilir. Erken evre hastalarda öncelikli tedavi yöntemi bandajlamadır. Ancak orta ve şiddetli yaralanmalarda bandaj tedavisi ile etkili sonuçlar alınmaz. Bu noktada en iyi sonuçları veren, en ideal tedavi fizik tedavi ve rehabilitasyondur. Fizik tedavi sürecinde; el, bilek ve dirsek bölgesindeki mobilitenin artırılması amaçlanır. Bu bölgeye odaklanan egzersizler sayesinde kişinin günlük eylemlerini tek başına yapabilmesi amaçlanır. Fizik tedavi ile rahatlamayan hastalarda tedavi süresince çeşitli enjeksiyonlar da düşünülebilir.

Tenisçi dirseği, özellikle tenis sporcuları için oldukça riskli olabilmektedir. Kas ve eklem sakatlanmalarından sonra, doğru tedavi planı yapılmadığında, spor kariyeri ciddi şekilde etkilenebilir. Bu nedenle hastanın mutlaka fizik tedavi görmesi ve yeniden antrenmanların temposuna uyum sağlayabilecek duruma gelmesi gerekir.

Ankara’da tenisçi dirseği hastalığı tedavisi ve fizik tedavi yöntemleri hakkında daha detaylı bilgi sahibi olmak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.