Ankara Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uygulamaları

Fizik tedavi ve rehabilitasyon; kas-iskelet sistemi, nöromüsküler ve kardiyovasküler sistemde yaşanan fiziksel ve işlevsel bozuklukların tanı ve tedavisini kapyasan uzmanlık alanıdır.

Kas-iskelet sistemi, vücudun sağlıklı bir şekilde hareket edebilmesini sağlayan yapılardan oluşur. Bu yapılar, çeşitli hasarların etkisiyle deforme olabilir ve hareket kısıtlılıkları ortaya çıkabilir. Kas ve iskelet sistemindeki hasarların yanı sıra, nöromüsküler ve kardiyovasküler hastalıklar da hareket kısıtlılıklarının sebepleri arasındadır. Hareket kısıtlılığı ve ağrılar, günlük yaşamı olumsuz etkiler. Özellikle çalışan bireyler için iş ve sosyal yaşamı sınırlayıcı hâle gelebilirler. Fizik tedavi uygulamaları sayesinde, her yaştan bireyin kas ve eklem problemleri giderilebilmekte; ağrısız, kaliteli bir yaşam mümkün olmaktadır.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri hakkında daha detaylı bilgi almak için kliniğimizi ziyaret edebilir; Uzm. Dr. Nural Aydın’la iletişime geçebilirsiniz.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Nedir?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon, iskelet ve kas sistemi, nöromüsküler ve kardiyovasküler hastalıklardan kaynaklanan fiziksel işlev bozuklukları ile ilgilenen, uzmanlık alanıdır. Hem ağrıların azaltılmasında hem de hastalık sonucu oluşan fonksiyon bozuklukları ve engellilik durumunun tedavisinde uygulanabilir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon sürecinde; soğuk-sıcak uygulamaları, elektriksel akım ile tedavi yöntemleri ve fiziksel aktivite önemli yer tutar.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları ile;

• Ağrıların azaltılması
    • İlaçlara duyulan ihtiyacın azaltılması
    • Kan dolaşımının sağlanması
    • Kas gruplarının güçlendirilmesi
    • Duruş bozukluklarının giderilmesi
    • Hasarlı dokunun rejenerasyonunun sağlanması hedeflenmektedir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uygulamaları Hangi Hastalıklarda Kullanılır?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon alanının başlıca ilgilendiği hastalıklar vücudun hareket sistemini oluşturan; eklem, kas, kemik gibi yapılarda görülen hastalıklardır. Yaşlanma ile birlikte görülen dejeneratif rahatsızlıklar veya stres ve zorlama, travma ile oluşan sıkıntılar da fizik tedavi ve rehabilitasyon alanına girer. Diz, kalça, bel gibi bölgelerde kireçlenmeler, boyun ağrıları, omuz yırtıkları, dirsek problemleri, bel ve boyun fıtıkları gibi sık karşılaşılan sağlık problemleri için fizik tedavi uygulamaları etkili sonuç vermektedir.

Kas iskelet sistemi hastalıklarının yanı sıra farklı problemler sonucu ortaya çıkan engellilik durumlarının tedavisi için çeşitli rehabilitasyon yöntemleri uygulanmaktadır. Nörolojik, ürolojik, ortopedik çeşitli alanlarda işlevselliği geri kazandırmak için düzeltici rehabilitasyon uygulamaları yapılabilir. Rehabilitasyon programlarının süresi hastalığa ve hastaya bağlı olarak değişmektedir.

Fizik Tedavi Yöntemleri Nasıl Uygulanır?

Fizik tedavi uygulamaları, genellikle seanslar hâlinde yapılır. Hastanın yaşadığı sağlık problemine ve problemin derecesine göre uygun tedavi yöntemine karar verilir ve düzenli seanslarla tedavi gerçekleştirilir. Hastanın tedaviye verdiği cevap değerlendirilerek, tedavi süresi kısaltılabilir, uzatılabilir ya da farklı bir yöntem kullanılabilir.

Rehabilitasyon uygulamalarının uzun süreli bir tedavi olduğunu söylemek mümkündür. Yaşanan sağlık probleminin derecesine ve vücudun tedaviye verdiği cevaba göre aylar ya da yıllar boyunca tedavi devam edebilir. Bu nedenle bu sürecin deneyimli bir fizik tedavi uzmanı tarafından kontrol edilmesi önemlidir.

Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yöntemleri Nelerdir?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavilerinde kullanılan çeşitli yöntemler bulunmaktadır. Uygun yöntemin belirlenmesinde hastalığın derecesi ve hastanın yaşı, cinsiyeti, mesleği gibi etkenler ve gündelik yaşam alışkanlıkları değerlendirilir. Uygun tedavi yönteminin yanı sıra masaj ve egzersizlerle tedavi desteklenir. Kasların güçlenmesi, kısalmış kasların açılması; dolayısıyla ağrıların azalarak, iyileşmenin hızlanması için kişinin ihtiyaçlarına uygun yöntem, uzman doktor tarafından belirlenir.

Sıklıkla Kullanılan fizik tedavi ve rehabilitasyon yöntemleri:

• Masaj ve egzersizler
    • Termoterapi (sıcak uygulamaları)
    • Kriyoterapi (soğuk uygulamaları)
    • Mekanoterapi
    • Elektroterapi
    • Fototerapi
    • Hidroterapi
    • Manuel Terapi
    • Protez sonrası rehabilitasyon
    • PRP
    • Nöroterapi
    • Mezoterapi

Ankara Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları Ankara genel olarak sakatlık, hastalık, yaralanma ve yaşlanma sonucunda ortaya çıkan fiziksel engellilik ve ağrıların tedavi edilmesini sağlar. Fiziksel engellilik ve kas hastalığının türüne ve hastanın fiziksel özelliklerine uygun olarak tedavi yöntemi belirlenir. Germe egzersizleri, soğuk-sıcak uygulamaları, masaj ve egzersiz yöntemleri, fizik tedavi sürecinin önemli bir parçasıdır.

Tedavi edilmeyen hareket kısıtlılıkları, kişinin yaşı ilerledikçe, daha ciddi sorunlara dönüşebilir. Bazı rahatsızlıklar tedavi edilmediğinde, uzvun tamamen işlevsiz hâle gelmesine bile neden olabilir. Bu nedenle kas ve eklem problemlerinin tedavisinde, fizik tedavi uygulamaları oldukça önemli yer tutar.

Fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları hakkında tüm merak ettikleriniz için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz.