Ortopedik Rehabilitasyon Ankara

Ankara ortopedik rehabilitasyon; kas ve kemik yapılarını, bağ ve yumuşak dokuları etkileyen hasarların en aza indirilmesi amacıyla yapılan rehabilitasyon çalışmalarından biridir. Ortopedik rehabilitasyon; fizik tedavi ve rehabilitasyon ünitesinin alt birimlerindendir. Hem cerrahi tedaviden önce hem de sonra yapılabilir. Amaç; dokuların güçlendirilmesi ve mümkün olan en sağlıklı hâle getirilmesidir. Ortopedik rehabilitasyon sayesinde birçok uzuv işlevini yeniden kazanmakta ve hastalarımızın yaşam kalitesi artmaktadır.

Yazımızın devamında ortopedik rehabilitasyon hakkında daha detaylı bilgi vereceğiz. Ankara’da ortopedik rehabilitasyon hakkında bilgi almak için ise Uzm. Dr. Nural Aydın ile iletişime geçebilirsiniz.

Ortopedik Rehabilitasyon Nedir?

Ortopedik rehabilitasyon, kas ve iskelet sistemindeki birçok hastalığın tedavi sürecinde oldukça önemli rol oynar. İşlevini yerine getiremeyen ya da zayıflayan dokuların güçlenmesini sağlar ve hastanın hareketlerini kolaylaştırır. Ortopedik rehabilitasyon, özellikle cerrahiden sonra, güce ihtiyacı olan kas ve iskelet sisteminin desteklenmesi için oldukça önemlidir. Bu nedenle birçok tedavi sürecinin en önemli parçalarından biridir.

Ortopedik Rehabilitasyon Neden Yapılır?

Ortopedik tedavinin amacı; zayıf durumdaki vücut işlevini tamamen iyileştirmek ya da olabilecek en iyi hâle getirmektir. Kas ve iskelet sistemindeki hastalıklar kişinin çalışmasına ve sosyal yaşamına engel olabilir. Ortopedik tedavi; bu engeli ortadan kaldırarak, kişinin daha üretken ve mutlu bir yaşam sürmesine yardımcı olur. Ortopedik tedavinin olumlu etkileri sayesinde kişi kendini yeterli hisseder. Bu nedenle hastalıkların yarattığı psikolojik çöküntüye de olumlu etkisi vardır diyebiliriz.

Ortopedik Rehabilitasyon Kim Tarafından Yapılır?

Rehabilitasyon sürecininbaşlaması ve planlanması ise fizik tedavi uzmanının sorumluluğundadır. Doğru planlanmış bir rehabilitasyon süreci ile durumu ağır olan vakalarda bile ciddi oranda iyileşme sağlanabilmektedir. Bu nedenle kas ve iskelet sistemindeki hastalıkların tedavisinde fizik tedavi uzmanının görüşleri ve uygulamaları oldukça kıymetlidir.

Ortopedik Rehabilitasyonla Hangi Hastalıklar Tedavi Edilir?

Ortopedik rehabilitasyon; ortopedi alanına giren birçok hastalığın tedavisinde etkili sonuçlar verir. Bunlardan en sık başvurulan hastalıkları sıralayacak olursak;

• Endoprotez Rehabilitasyonu: Eklem bölgelerindeki protezlerin işlevsel özelliklerini artırmak için yapılan bir ortopedik rehabilitasyon türüdür. Başta kalça ve omuz dirsekleri olmak üzere vücudun birçok bölgesindeki ekleme protez takılabilir. Protez, çeşitli nedenlerle işlevini kaybeden eklemlere hareket genişliği sağlar. Protezden sonra eklemlerin rahat hareket edebilmesi ve dokuların proteze alışabilmesi için ise endoprotez yapılır.
    • Kırık Rehabilitasyonu: Kırık ve çıkıklar en sık karşılaşılan ortopedik sorunların başında gelmektedir. Kırık rehabilitasyonu ile kırık tedavisinden sonra yürüme ve dengeye yardımcı uygulamalar yapılır. Eklemler arasındaki açıklığın düzenlenmesi ve kas gücünün artırılması hedeflenir.
    • Skolyoz Rehabilitasyonu: Skolyoz, omurganın eğri olmasından kaynaklanan bir durumdur. Doğuştan ya da dış etkenlere bağlı olarak birçok kişide skolyoz görülebilir. Tedavisi ise çoğu zaman fizik tedavi ile yapılır.
    • Bağ Hasarlarına Bağlı Travmalar: Çapraz bağ yırtılmaları, tendon kopması, ezilme ve burkulma gibi sorunlar da ortopedik rehabilitasyon ile tedavi edilebilir.
    • Amputasyon: Kol ya da bacağının bir kısmını kaybeden, protez ile yaşamına devam edecek hastalarımıza yapılan ortopedik rehabilitasyondur. Amputasyon yapılan hastaların %80- 85’i bacaklarında proteze sahiptir. Rehabilitasyonun planlanmasında protezin yeri ve durumu belirleyicidir.

Ortopedik Rehabilitasyon ile Tedavi Edilebilen Diğer Hastalıklar:

• Artritler (Kireçlenme ve romatizmal hastalıklar)
    • Kıkırdak yaralanmaları, kıkırdak hasarını gidermek için yapılan cerrahi işlemlerden sonra, güçlendirme amaçlı
    • Dirsek yaralanmaları
    • Ayak bileği yaralanmaları
    • Dirsek, ayak bileği, diz vb. eklemlere yapılan cerrahi müdahaleden sonra
    • Topuk, ayak, el bileği ağrıları
    • Kemik erimesi
    • Bağ ve tendon sorunları
    • Sinir sıkışması
    • Femoroasetabular sıkışma sendromu
    • Torasik çıkış sendromu

Ankara Ortopedik Rehabilitasyon

Ankara ortopedik rehabilitasyon sürecinde hastanın ihtiyaçlarına göre tedavi sürecinin planlanması oldukça önemlidir. Rehabilitasyon süresinin ve yapılan uygulamaların doğru belirlenmesi tedavinin başarı oranını artırır. Bu nedenle ortopedik rehabilitasyon uygulamalarının mutlaka deneyimli bir fizik tedavi uzmanı tarafından yapılması gerekir. Ankara’da ortopedik rehabilitasyon uygulamaları ve fiyatları hakkında daha fazla bilgi almak isterseniz, Uzm. Dr. Nural Aydın’ın kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.