Kök Hücre Tedavisi Ankara

Kök hücre tedavisi Ankara, farklı hücrelere dönüşebilme becerisi olan kök hücrelerin, dokuları onarmak ve hastalıkları tedavi etmek amacıyla kullanılması için gerçekleştirilen uygulamadır. İnsan vücudunu meydana getiren dokular ve organlar, neredeyse her gün farklı nedenlerden zarar görür ve yıpranırlar. Ancak bu yıpranma ve zarar, dokuların sahip olduğu biyolojik yenilenme mekanizmaları sayesinde giderilir. Böylece dokular ve organlar sorunsuz bir şekilde görevlerini yerine getirmeye devam edebilirler. Bununla birlikte bazen doku ve organlardaki hasar, bahsi geçen mekanizmalar tarafından giderilemeyecek kadar büyüktür. Bazen ise bölgede meydana gelen dolaşım sorunları gibi etmenler bu mekanizmaların ideal bir şekilde çalışmasını engellerler. Buna bağlı olarak da dokular gerektiği gibi yenilenemez ve görevlerini yerine getirmekte zorlanırlar. Bu durumda kök hücre tedavisi olarak bilinen ve yenileyici tıp uygulamaları (rejeneratif tıp uygulamaları) arasında en çok ilgi gören işleme başvurulabilir. Kök hücre tedavisi sayesinde kıkırdak hasarlarını gidermek, kaynamayan kırıklara müdahale etmek ve çeşitli ortopedik rahatsızlıkları tedavi etmek mümkün olmaktadır. Yazımızın devamında ‘’Kök hücre tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Kök hücre tedavisi ne kadar sürer?’’, ‘’Kök hücre tedavisinin kullanım alanları nelerdir?’’ ve ‘’Kök hücre tedavisi işe yarıyor mu?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara kök hücre tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Kök Hücre Tedavisi Nedir?

Kök hücre tedavisi, yenileyici tıp kapsamında gerçekleştirilen ve dokuların onarılması amacıyla yapılan özel bir tedavidir. Bu tedavi sırasında kök hücre olarak bilinen özel hücreler kullanılır. Bahsi geçen hücreler, insan vücudundaki farklı hücrelere dönüşme yetisine sahiptirler. Kök hücreler, kök hücre tedavisi kapsamında karın yağ tabakası, periferik kan veya kalça kemiği iliği gibi bölgelerden toplanabilir, laboratuvarlarda özel işlemlerden geçtikten ve yoğunlaştırıldıktan sonra doku hasarının bulunduğu bölgeye aktarılabilirler. Böylece aktarıldıkları bölgedeki hücrelere dönüşebilir, bölgedeki doku hasarının giderilmesinde aktif bir rol oynayabilirler. Kök hücre tedavisi günümüzde fizik tedavi ve rehabilitasyon başta olmak üzere ortopedi ve onkoloji gibi pek çok tıp dalında yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

Kök Hücre Tedavisi Neden Yapılır?

Kök hücre tedavisi, kemik ve eklem hastalıklarının iyileşme sürecini desteklemek, bu hastalıkların yol açtığı şikayetleri azaltmak ve bireyin yaşam kalitesini arttırmak için gerçekleştirilen tedavidir. Kök hücre tedavisi özellikle de cerrahi tedaviye uygun olmayan hastalar tarafından yayın bir şekilde tercih edilmektedir. Bununla birlikte bazı cerrahi tedaviler sonrasında bölgenin daha hızlı iyileşebilmesi için de kök hücre tedavisi gerçekleştirilebilmektedir.

Kök Hücre Tedavisi Hangi Durumlarda Tercih Edilir?

Kök hücre tedavisi şu gibi durumlarda kullanılabilir:

• Diz ve kalça kireçlenmesi.
    • Spor kazaları ve sakatlıkları.
    • Menisküs hasarı.
    • Yara tedavisi.
    • Menisküs veya çapraz bağ yırtıkları için gerçekleştirilen ameliyatlar sonrasında ağrı tedavisi kapsamında.
    • Donuk omuz.
    • Kas hastalıkları ve hasarları.
    • Tendon hasarı ve hastalıkları.
    • Femur başında avasküler nekroz.

Kök hücre tedavisi bu gibi durumlarda tercih edilebilir.

Kök Hücre Tedavisi Kimlere Yapılabilir?

Kök hücre tedavisi, özellikle de alternatif uygulamalara kıyasla son derece konforlu, basit ve güvenli bir uygulamadır. Bu uygulama sırasında ağır anestezi işlemlerine ve benzer riskli uygulamalara başvurulmaz. Bu yüzden de kök hücre tedavisi neredeyse herkes için uygundur. Yine de doktorunuz tedavi talebinizin ardından genel sağlık durumunuzu ve şikayetlerinizi inceleyecek, tedaviye uygunluğunuzu özel olarak değerlendirecektir.

Kök Hücre Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Kök hücre tedavisinin avantajları arasında şunlar yer alır:

• Kök hücre tedavisi, özel anestezi uygulamaları sayesinde ağrısız bir şekilde yapılır.
    • İyileşme süreci basit ve konforludur.
    • Kısa sürede tamamlanır.
    • Dokuların iyileşme, onarım ve yenilenme sürecini desteklemekte oldukça etkilidir.
    • Cerrahi işlemler ve dikiş uygulamaları gerektirmez.
    • Hastane yatışı gerektirmez.
    • Günlük yaşama kısa bir sürede dönülebilir, iş hayatına uzun süre ara verilmesine gerek kalmaz.

Kök hücre tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Kök Hücre Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kök hücre tedavisi aşamalar halinde yapılır. Bu aşamalar sırasında başvurulan teknikler kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Bu yüzden tedavinin süresi de değişebilir. Bununla birlikte kök hücre tedavisi genellikle 1 ila 2 saat kadar sürer. Tedaviye hazırlık aşaması da bu süreye dahildir.

Kök Hücre Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kök hücre tedavisi genel olarak üç farklı aşamadan meydana gelir. Bu aşamaların ilkinde, özel bir enjeksiyon uygulaması sayesinde, ağrısız bir şekilde hedef bölgeden kök hücre alınır. Bu bölge genellikle karın yağ bölgesidir.. Kök hücrelerin toplanması ile birlikte ilk aşama son bulur. İkinci aşamada ise toplanan kök hücreler laboratuvar ortamında ayrıştırılır ve yoğunlaştırılır. Bu işlem de tamamlandıktan sonra kök hücre tedavisinin son aşamasına geçilir. Kök hücre tedavisinin son aşamasında, hazırlanan kök hücreler hedef bölgeye enjekte edilir ve tedavi başarı ile tamamlanmış olur.

Kök Hücre Tedavisi Ne Zaman Etkisini Gösterir?

Tedaviden sonra hastaların birkaç gün boyunca hareketlerini kısıtlamaları gerekir. Daha sonra ise günlük yaşamlarına dönebilirler. Tedavinin olumlu etkileri genellikle tedaviden sonraki bir ila iki hafta içerisinde hissedilmeye başlar. Bahsi geçen süreden sonra doku onarım süreci günden güne daha da artar ve tedavi ile amaçlanan sonuçlar elde edilmiş olur.

Ankara Kök Hücre Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara kök hücre tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.