Hidrojel Tedavisi Ankara

Hidrojel tedavisi Ankara, eklem kireçlenmeleri ve benzer rahatsızlıkları tedavi etmek için kullanılan, cerrahi içermeyen, modern bir tedavi uygulamasıdır. Kemiklerin birbirleriyle uyum içerisinde çalışmasını ve bu süreçte zarar görmemelerini sağlayan eklemler, kas ve iskelet sistemi için son derece büyük bir öneme sahiptirler. Bununla birlikte zaman içerisinde genetik etmenler, tekrar eden zararlı aktiviteler, spor yaralanmaları, fiziksel travmalar ve çeşitli hastalıklar nedeniyle zarar görebilirler. Zarar gören eklemler görevlerini gerektiği gibi yerine getirmekte zorlanırlar. Bu da zaman içerisinde kemiklerin ve bölgede bulunan benzer dokuların da zarar görmesine neden olur. Eklem sertliği ve eklem kireçlenmesine bağlı olarak bireyler yoğun ağrılar deneyimleyebilir, hareket kısıtlılığı gibi şikayetlere sahip olabilirler. Bu gibi rahatsızlıklar genellikle cerrahi operasyonlar ile tedavi edilir. Bununla birlikte günümüzde bahsi geçen rahatsızlıkların tedavi edilebilmesi için bazı modern, medikal uygulamalara da başvurulabilmektedir. Bu uygulamaların başında da hidrojel tedavisi gelmektedir. Hidrojel tedavisi sayesinde eklem sertliğini gidermek, eklem kireçlenmesine bağlı deneyimlenen şikayetleri azaltmak ve ameliyatsız bir şekilde hastanın hayat kalitesini arttırmak mümkün olmaktadır. Yazımızın devamında ‘’Hidrojel tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Diz eklemi kireçlenmesinde hidrojel tedavisi faydalı mı?’’, ‘’Hidrojel tedavisinin avantajları nelerdir?’’ ve ‘’Hidrojel tedavisi ne kadar sürer?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara hidrojel tedavisi hakkında detaylı bilgi almak için yazımızın devamını inceleyebilirsiniz.

Hidrojel Tedavisi Nedir?

Hidrojel tedavisi, hidrojel adı verilen maddenin doku hasarlarını gidermek, dokuların iyileşme süreçlerini kolaylaştırmak ve bu hasarlara bağlı ortaya çıkan şikayetleri azaltmak için kullanılmasıdır. Hidrojel, su emme ve gerektiğinde bu suyu salma özelliğine sahip olan bir polimerdir. Bu polimer ağı, bulunduğu bölgedeki değişimlere ayak uyduran, akıllı bir yapıya sahiptir. Böylece eklem kireçlenmesi tedavisinden ilaçların verimli bir şekilde emilimini sağlamaya, doku onarımını kolaylaştırmadan cilt bakımına kadar pek çok farklı alanda kullanılabilmektedir. Hidrojel tedavisi özellikle de diz eklemi ile alakalı rahatsızlıkların tedavisinde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.

Hidrojel Tedavisi Neden Yapılır?

Hidrojel tedavisi pek çok farklı amaçla kullanılabilir. Bu amaçların başında eklem ve kıkırdak hasarlarını gidermek, bu hasarlara bağlı ortaya çıkan şikayetleri ortadan kaldırmak yer alır. Aynı şekilde bölgedeki dokuların iyileşme sürecini desteklemesi, dokuların nem dengesini koruması ve ilaç emilimine yardımcı olması gibi amaçlarla da çeşitli dokulara uygulanabilir.

Hidrojel Tedavisi Kimlere Yapılır?

Hidrojel tedavisi, ileri evre eklem kireçlenmesi veya ciddi bir kıkırdak hasarı durumunda, eğer bireyin sağlık durumu ameliyat için uygun değilse (veya hasta ameliyat olmamayı tercih ediyorsa) hidrojel tedavisi uygulanabilir. Hidrojel tedavisini, ileri eklem kireçlenmesi ve kıkırdak hasarı için ameliyattan önceki son medikal uygulama olarak değerlendirmek de mümkündür.

Diz Kireçlenmesinde Hidrojel Tedavisi

Hidrojel tedavisi diz kireçlenmesi ve benzer eklem hastalıklarının tedavisinde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. Hidrojel, enjekte edildiği bölgedeki dokular ile çok iyi bir fiziksel uyum kurar. Bu uyum sayesinde dokuların birlikte, birbirlerine zarar vermeden çalışmalarına yardımcı olur. Aynı zaman da bölgedeki dokuların iyileşme süreçlerini de destekler. Bu yüzden diz kireçlenmesinde hidrojel tedavisi yaygın bir şekilde tercih edilir.

Hidrojel Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Hidrojel tedavisinin avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• Hidrojel tedavisini avantajlı kılan en önemli etmenlerden biri de bu tedavinin, alternatiflerine kıyasla çok daha uzun süreli bir rahatlama sunmasıdır. Mesela hyalüronik asit enjeksiyonları ile yapılan benzer uygulamalar, yaklaşık 1 ila 2 yıl boyunca etkilerini korurlar. Bu süre zarfında hyalüronik asit vücut dokuları tarafından metabolize edilir ve sağladığı kazanımlar yitirilmiş olur. Bununla birlikte hidrojel tedavisi ile eklem bölgesine verilen hidrojel sıvısı vücut dokuları tarafından zaman içerisinde metabolize edilmez. Bu yüzden de etkinliğini 10 yıla kadar varan, uzun bir süre boyunca koruyabilir.
    • Gerektiğinde tekrarlanabilir.
    • Cerrahisiz bir şekilde yapılır.
    • Genel anestezi gibi riskli anestezi uygulamaları gerektirmez.
    • İşlemden hemen sonra taburcu olunabilir, geceyi hastanede geçirmeye gerek yoktur.
    • İyileşme süreci son derece konforludur, günlük yaşamın haftalar boyunca sınırlandırılmasına ve benzer durumlara gerek kalmaz.
    • Son derece güvenli bir uygulamadır.
    • Basit ve ağrısız enjeksiyon işlemleri ile yapılır.
    • Tedavi kısa bir sürede tamamlanır.
    • Kalça ve diz protezleri sonrasında bölgedeki enfeksiyonların giderilmesi, protezlerin ideal bir şekilde çalışabilmesi için kullanılabilir.

Hidrojel tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Hidrojel Tedavisi Riskli Mi?

Hidrojel tedavisi riskli bir uygulama değildir. Aksine gerek anestezi koşulları gerekse de operasyon kapsamı nedeniyle pek çok komplikasyona neden olabilen ameliyatlara kıyasla çok daha güvenli bir uygulamadır. Hidrojel tedavisi nadiren hafif alerjik reaksiyonlara neden olabilir. Bu yüzden tedavi sonrasında hastalar hemen evlerine gönderilmezler. Doktorun uygun buluğu süre boyunca (30 ila 60 dakika kadar) hastanede kalırlar, daha sonra ise sorunsuz bir şekilde evlerine dönebilirler. Böylece alerjik bir reaksiyon gelişse bile anında bölgeye müdahale edilebilir.

Hidrojel Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Hidrojel tedavisi oldukça kısa süreli bir uygulamadır. Tedavinin en avantajlı yanlarından biri de budur. Ameliyatlı uygulamalarda olduğu gibi hastanın saatlerce operasyona girmesine, operasyon sonrasında da günlerce hastanede kalmasına gerek duyulmaz. Hidrojel tedavisi genellikle 5 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanır.

Hidrojel Tedavisi Nasıl Yapılır?

Hidrojel tedavisi herhangi bir cerrahi işleme veya dikiş uygulamasına başvurulmadan yapılır. Bu tedavi sırasında ilk olarak hedef bölgeye topikal lokal anestezi kremi uygulanır (bazı hastalarda lokal anestezi farklı şekillerde de yapılabilir.) Lokal anestezi uygulamasının etkisi başladıktan sonra ise enjeksiyon işlemine geçilir. Mesela tedavi diz eklemindeki kireçlenme için gerçekleştiriliyorsa diz eklemi içerisine hidrojel enjeksiyonu yapılır. Böylece tedavi başarı ile tamamlanmış olur. Hidrojel tedavisi sonrasında hastane yatışına gerek yoktur. Hastalar bir süre hastanede kalırlar ve herhangi bir komplikasyon görülmezse taburcu edilirler. Taburcu olan hastaların bir süre fiziksel aktivitelerini kısıtlamaları gerekebilir ancak bu kısıtlama çoğu zaman günlük yaşama engel olmaz. Doktorunuz konu hakkında detaylı bir bilgilendirmede bulunacaktır.

Ankara Hidrojel Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara hidrojel tedavisi fiyatları, tedavinin detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.