Eksozom Tedavisi Ankara

Eksozom tedavisi Ankara, kıkırdak ve bağ doku gibi dokuların onarılması amacıyla kullanılan, rejeneratif tıp uygulamasıdır. Vücut dokuları, sahip oldukları görevlerin türüne ve bulundukları bölgeye göre farklı hücrelerden meydana gelirler. Kazalar, yaralanmalar ve benzer fiziksel travma kaynakları sebebiyle bu dokularda ciddi hasarlar meydana gelebilir. Bazen vücut, bu hasarları gidermekte zorlanabilir ve hasar görmüş olan dokular gerektiği gibi çalışamayabilirler. Günümüzde bu dokuların onarılması ve görevlerine ideal bir şekilde devam edebilmeleri için başvurulan pek çok uygulama vardır.

Eksozom tedavisi de bu uygulamalardan biridir. Eksozomlar, lipid yapılı zarlara sahip olan ve bünyelerinde çeşitli dokuların genetik bilgilerini ve büyüme faktörlerini taşıyan yapılardır. Bu yapılar, özel yöntemler ile toplanıp doku hasarının bulunduğu bölgeye konsantre bir şekilde enjekte edilebilirler. Böylece bölgedeki dokuların iyileşme sürecine katkıda bulunabilir, hedef bölgedeki cilt dokusunun yenilenmesine olanak sağlayabilir ve hem estetik hem de işlevsel olarak bölgeye destek olabilirler. Yazımızın devamında ‘’Eksozom tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Eksozom tedavisinin avantajları nelerdir?’’, ‘’Eksozom tedavisi ne kadar sürer?’’ ve ‘’Eksozom tedavisinin yararları nelerdir?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. Ankara eksozom tedavisi ve benzer rejeneratif tıp uygulamaları hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan içerikleri inceleyebilirsiniz.

Eksozom Tedavisi Nedir?

Eksozom tedavisi, kök hücrelerden elde edilen özel eksozom isimli yapılar sayesinde mümkün olan, modern bir yenileyici tıp uygulamasıdır. Eksozom tedavisi, PRP tedavisi ve Kök Hücre tedavisinde olduğu gibi dokuların biyolojik (doğal) mekanizmalar tarafından onarılmasını sağlamak amacıyla gerçekleştirilir. Eksozom tedavisi ağrısız bir uygulamadır ve dakikalar içerisinde tamamlanabilmektedir. Eksozom tedavisi sayesinde kan dolaşımının düşük olduğu, dolayısıyla da iyileşme süreçlerinin yavaş çalıştığı dokularda bile hızlı bir iyileşme görülebilir.

Eksozom Tedavisi Neden Yapılır?

Eksozom tedavisi, modern tıbbın pek çok farklı alanında, farklı amaçlar doğrultusunda kullanılabilmektedir. Günümüzde yaygın olarak bağ dokuların, kıkırdakların, eklemlerin ve kasların onarılması amacıyla kullanılır. Buna ek olarak saç köklerinin güçlenmesi, saç dökülmesinin durdurulması, cilt dokusunun yenilenmesi ve yaraların veya izlerin iyileşme süreçlerinin desteklenmesi amacıyla da yapılabilir.

Eksozom Tedavisinin Faydaları Nelerdir?

Eksozom tedavisinin faydaları şu şekilde sıralanabilir:

• Eksozom tedavisi yaraların iyileşme sürecini destekler.
    • Kan dolaşımına ulaşımı zor olan, dolayısıyla da hasar gördüğünde iyileşme ihtimali az olan kıkırdak gibi dokuların hızlı bir şekilde iyileşmesine ve görevlerine sağlıklı bir şekilde devam etmesine yardımcı olur.
    • Yanık tedavisinde oldukça etkili bir seçenektir.
    • Uygulandığı bölgedeki cilt dokusunu destekler ve cildin tazelenmesine yardımcı olur.
    • Akne izi tedavisinde etkili bir tedavi seçeneğidir.
    • Günümüzde saç dökülmesi gibi şikayetlerin giderilmesi için de kullanılmaktadır.
    • Atopik egzama için etkilidir.
    • Cildin kolojen ve elastin sentezleme hızını arttırır.

Eksozom tedavisinin faydaları bu şekilde sıralanabilir.

Eksozom Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Eksozom tedavisinin avantajları arasında şunlar yer almaktadır:

• Ağrısız bir tedavi uygulamasıdır.
    • Görece hızlı bir şekilde tamamlanabilir.
    • Hastalar tedaviden hemen sonra günlük yaşamlarına devam edebilirler.
    • Tehlikeli bir uygulama değildir, yan etkileri oldukça azdır.

Eksozom tedavisinin avantajları bu şekilde sıralanabilir.

Eksozom Tedavisi Riskli Mi?

Eksozom tedavisi riskli bir uygulama değildir. Bu tedavi sırasında, dokuların onarılması için cerrahi işlemlere veya kimyasal içerikli ilaçlara başvurulmaz. Vücutta da doğal olarak bulunan moleküllere sahip olan özel eksozom isimli yapılar kullanılır. Bu yapılar, dokuların doğal olarak iyileşmesine yardımcı olur.

Eksozom Tedavisi Kaç Seans Sürer?

Eksozom tedavisi genellikle tek seans olarak uygulanır. Ancak tedavinin yapılma amacına ve bölgede bulunan doku hasarının şiddetine göre doktor, seans sayısının daha fazla olmasını önerebilir. Bu durumda belli aralıklarla ek seanslar gerçekleştirilebilir.

Eksozom Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Eksozom tedavisi genellikle 30 dakika içerisinde tamamlanmış olur. Bununla birlikte, tedavinin detaylarına göre uygulama süresi bir miktar uzayabilir veya kısalabilir. Doktorunuz size özel bir tedavi planlaması hazırladıktan sonra eksozom tedavisinin süresi hakkında sizi detaylı olarak bilgilendirecektir.

Eksozom Tedavisi Nasıl Yapılır?

Eksozom tedavisi sırasında kullanılan eksozomlar çeşitli yöntemler kullanılarak elde edilebilirler. Göbek bağından, kandan veya bitkisel kaynaklardan elde edilmeleri mümkündür. Toplanılan eksozomlar, tedavi kapsamında özel enjeksiyon teknikleri kullanılarak hedef bölgeye enjekte edilirler. Bu enjeksiyon işlemi öncesinde hedef bölgeye topikal anestezi kremi uygulanır. Böylece iğne korkusu olan veya ağrı eşiği düşük olan bireyler bile tedavi sırasında ağrı veya rahatsızlık hissi deneyimlemezler.

Eksozom Tedavisi Sonrası İyileşme Süreci Nasıldır?

Eksozom tedavisi yaptıran hastalar gün içerisinde işlerine ve gündelik yaşamlarına dönebilirler. Tedaviden sonra yaşamlarını sınırlamak durumunda kalmazlar. Bununla birlikte tedavinin uygulandığı bölgeyi güneş ışığından korumaları ve bir gün kadar bu bölgeye su temas ettirmemeleri tavsiye edilir.

Ankara Eksozom Tedavisi Fiyatları 2024

Ankara eksozom tedavisi fiyatları, uygulamanın detaylarına ve benzer etmenlere göre kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir.