PRP Tedavisi Ankara

PRP tedavisi Ankara, açılımı “Platelet Rich Plasma” olan PRP, günümüzde cilt gençleştirme, saç dökülmesi, ağrı tedavisi ve kas hastalıkları gibi birçok alanda kullanılmaktadır. Kişinin kendi sağlıklı hücreleri sayesinde dokuların yenilenmesini sağlayan PRP tedavisi, özellikle fizik tedavi ve rehabilitasyon ile birlikte uygulandığında, oldukça başarılı sonuçlar elde edilmektedir. PRP tedavisinde, kişinin kendi kanından örnek alınır ve platelet hücreler zenginleştirilerek, yeniden hasarlı bölgeye enjeksiyon yapılır. Bu nedenle alerji ve yan etki oranı en düşük, en etkili tedavilerden biridir. Yazımızın devamında, PRP tedavisi hakkında daha detaylı bilgiyi bulabilirsiniz. Ankara PRP tedavisi uygulamaları için ise Uzm. Dr. Nural Aydın’ın kliniği ile iletişime geçebilirsiniz.

PRP Ankara Nedir?

PRP tedavisi Ankara, “platelet zengini plazma” anlamına gelir. Platelet zengini plazma; kanda normalde de bulunan platelet hücrelerinin yoğunlaştırılması ile elde edilen, yoğun onarıcı özelliğe sahip sıvıdır. Bu işlem için hastanın kendisinden kan örneği alınır. Alınan kan örneği, laboratuvar koşullarında yoğunlaştırılıp, içeriğindeki platelet hücreler çoğaltıldıktan sonra, yeniden vücuda enjekte edilmeye hazır hâle getirilir. Yeni oluşturulan bu plazmada, normale kıyasla, yaklaşık 100 kat fazla platelet hücresinin olduğunu söyleyebiliriz.

PRP Nasıl Etki Eder?

Peki kandaki trombosit hücrelerinin yoğunlaştırılması ne işe yarar? Platelet hücreleri, vücudumuzda bulunan, onarıcı hücrelerdir. Yaraların tedavi edilmesinde, dokuların yenilenmesinde ve kolajen liflerin güçlenmesinde etkilidirler. Dolayısıyla platelet hücrelerin bir bölgede yoğunlaşması, o bölgenin hızlı bir iyileşme sürecine girmesi anlamına gelir. PRP tedavisi, bulunduğu bölgedeki dokuları yenileyip, güçlendirerek etkisini gösterir.

PRP Tedavisinin Fizik Tedavi Alanında Kullanımı Nasıldır?

PRP tedavisi, günümüzün heyecan verici bilimsel gelişmelerinden biridir diyebiliriz. Hem hiçbir yan etkisi olmaması hem de iyileştirici gücünün yüksek olması nedeniyle birçok alanda kullanılmaktadır. Estetik uygulamaları ve saç dökülmesi tedavisi PRP’nin yaygın kullanım alanlarıdır. Bu nedenle birçok kişi bu konuda bilgi sahibi olmaya başladı. Ancak PRP’nin oldukça etkili olduğu alanlardan bir tanesi de ağrı tedavisi ve fizik tedavi uygulamaları… PRP, dokuları yenileyen ve bağ dokularını güçlendiren özelliği sayesinde, özellikle idiopatik yani nedeni bilinmeyen ağrıların tedavisine başarılı bir seçenek sunmaktadır. Sporcu yaralanmalarında fizik tedavi sürecini desteklemek, yaşlanma nedeniyle hasar gören dokuların güçlenmesini sağlamak ve fizik tedaviden daha hızlı sonuç alabilmek için PRP’den yardım alınabilir.

Ankara PRP Tedavisi Nasıl Uygulanır?

PRP tedavisi, enjeksiyon ile yapılan bir işlemdir. Öncelikle, kişiden bir miktar kan alınır. Alınan kan örneği, laboratuvar ortamında, tamamen steril koşullarda yoğunlaştırılır. Sonrasında hasarlı dokulara yeniden enjekte edilir. Omuzlar, bacak bölgesi, topuk, ayak bilekleri, kalça ve dirsek başta olmak üzere vücudun tüm bölgelerine uygulanabilir.

PRP ile Tedavi Edilebilen Hastalıklar:

• Omuz ağrıları
    • Kıkırdak dejenerasyonları
    • Diz, omuz, kalça eklem kireçlenmeleri
    • Ayak bileği burkulmaları
    • Topuk dikeni
    • Kulunç ağrıları (Kas Gerginlikleri)
    • Kas, bağ ve tendon Yaralanmaları
    • Tenisçi dirseği
    • Kırık iyileşme sorunları (kaynamama)
    • Sporcularda iyileşmeyen stres yırtıkları

Ankara PRP Tedavisi Kimler İçin Uygun Değildir?

• Pıhtılaşma bozukluğu yaşayan hastalar
    • Trombosit sayısının düşük olması durumunda
    • Tedavi edilecek bölgede enfeksiyon yaşanması halinde
    • Bazı kronik hastalıklara sahip kişilerde PRP tedavisi tercih edilmez.

Ankara PRP Fiyatları 2024

Ankara PRP tedavisi etkili, pratik ve güvenli bir tedavidir. Bu nedenle, özellikle geçmeyen ağrıdan şikâyetçi hastalarımızda sık sık tercih edilmektedir. PRP tedavisi için genellikle tek seans yeterli olur. PRP’nin etkisini düzenli olarak gösterebilmesi için ise 3 – 6 ay ara ile yeniden uygulama yapılabilir. Eğer doku hasarı taze ve ileri dereceyse, 2 – 3 seans uygulama yapmak da tercih edilebilir. Bu noktada, deneyimli bir fizik tedavi uzmanının değerlendirmesini takip etmek önemlidir. Ankara PRP tedavisi fiyatları 2024 hakkında daha fazla bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilir ve Uzm. Dr. Nural Aydın’dan randevu alabilirsiniz.